English

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

تعارض فرهنگی جوامع را دچار انحراف و کج فهمی خواهد کرد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ابراز داشت: تعارض فرهنگی جامعه را دچار انحراف و کج فهمی می‌کند و کار فرهنگی کار پر ارزشی است که باید به آن پرداخته شود.

تعارض فرهنگی جوامع را دچار انحراف و کج فهمی خواهد کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، یازدهمین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دو دستور کار ارائه پیوست فرهنگی در بررسی فرایندهای اداره کل جذب و گزینش و ارائه گزارش در خصوص عملکرد فرهنگی دادگستری‌های سراسر کشور در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ از سوی رئیس امور فرهنگی قوه قضاییه به عنوان مباحث مهم جلسه و در راستای پیگیری برنامه‌های سند تحول قضایی از سوی مریم خزایی؛ رئیس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه قرائت شد.

محمدباقر الفت؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در بررسی اولین دستورکار با بیان اهمیت و ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه عنوان کرد: با مطالعه آسیب شناسی فرهنگی این ضرورت پیش می‌آید که بایستی در روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه تسریع شود.

وی افزود: صرف پرداختن به فرهنگ کافی نیست بلکه بیان گستره مفهوم و معنای فرهنگ محل مورد بحث است. آداب و رسوم جامعه، فرهنگ هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهد رفتار، گفتار و تصمیمات مورد پذیرش افراد جامعه با تعریف جامع از مفهوم فرهنگ دستخوش سلیقه نمی‌شود.

الفت اذعان کرد: در مواجهه با فرهنگ عمومی به‌معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد، توجه به فرهنگ سازمانی، فرهنگ جامعه اسلامی و فرهنگ سازمانی در جامعه اسلامی نیز ضرورت دارد تا به درک مشترکی از آن برسیم.

وی تاکید کرد: بایستی از افراد علاقمند، متخصص و پیگیر در تولید بسته و پیوست فرهنگی بهره گیری شود و بر روی مقوله‌ها به صورت عمقی کار شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه تعارض فرهنگی جامعه را دچار انحراف و کج فهمی می‌کند، بیان کرد: کار فرهنگی کار پر ارزشی است که باید به آن پرداخته شود مبنای کار فرهنگی را قرآن کریم قرار دهیم یعنی با استفاده از کلام خدا، مدیریت از نگاه قرآنی و با هنرمندی و ذوق وصف ناپذیر مفاهیم را از دیدگاه زیبا شناختی منعکس کنیم و ارزش کار فرهنگی را به نمایش بگذاریم.

در ادامه، در خصوص چگونگی فرایندها به منظور ورود به عملیاتی کردن نتایج و سیاست‌های مورد نظر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

گفتنی است، یکی دیگر از محورهای مهم این جلسه تبادل نظر به منظور بهبود روش و تشکیلات گزینش بود و اینکه تشکیلات گزینش نیاز به تغییر و تحول دارد.

در پایان این نشست همچنین مقرر شد جلسه‌ای علمی در خصوص فرایند گزینش کارکنان اداری تعیین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه