English

تاکید رئیس قوه قضائیه از مسئولان برای رعایت قانون و ارتقای فرهنگ عمومی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید از همه بیشتر خودشان را ملتزم به قانون بدانند، ابراز داشت» کمک به ارتقاء فرهنگ عمومی ضروت دارد.

تاکید رئیس قوه قضائیه از مسئولان برای رعایت قانون و ارتقای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضائیه با ابراز تأسف عمیق از جنایات شنیع صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه اظهار داشت: از جنایات فجیع صهیونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه متأثر می شوم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) 70 سال است که نسبت به صهیونیست ها هشدار داده و جانشین ایشان خلف صالح نیز در دهه های اخیر بارها به این موضوع اشاره کرده اند.

وی گفت: ماهیت جنایتکارانه صهیونیستها برای جهانیان آشکار شده است که تظاهرات گسترده حتی در کشورهای حامی صهیونیست نیز گواه آن است.

اژه ای گفت: همه کشورهای اسلامی و نهادهای قضایی آنها و همه وکلای مسلمان باید در تنظیم و تهیه کیفرخواست علیه صهیونیست ها اقداماتی را انجام دهند و دادگاه های ملی و بین المللی را برای محاکمه و مجازات آنها تشکیل دهند.

وی در ادامه از صاحبان تریبون، رسانه ها و هنرمندان خواست تا به جهانیان توضیح دهند که مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب چگونه حامیان تمام عیار صهیونیست های جلاد هستند.

اژه ای همچنین در خصوص حادثه ناگوار رخ داده در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، خواستار دستورات مقتضی برای پیگیری ابعاد مختلف آن شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات قانونی و امدادی، ادارات و ارگان های ذیربط باید خساراتی را که ممکن است از این مراکز عمدتا خصوصی ایجاد شود، بررسی و رفع کنند.

وی در پایان از 14 آبان که روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است صحبت کرد. وی تاکید کرد: اگر فرهنگ عمومی بر اساس موازین شرعی و قانونی و عدالت و انصاف ترویج شود، ورود پرونده ها به مراجع قضایی نیز کاهش می یابد.

وی افزود: مسئولان نظام باید بیش از سایر آحاد مردم خود را متعهد و ملزم به رعایت قانون و عدالت و انصاف بدانند و بیش از دیگران به فرهنگ عمومی احترام بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه