English

افراد با معلولیت شدید وام ۲ میلیونی خرید بلیت حمل ونقل دریافت می کنند

عضو هیئت مدیره بانک پارسیان گفت:هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که امروز تفاهم‌نامه آن را امضا می‌کنیم و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود.

افراد با معلولیت شدید وام 2 میلیونی خرید بلیت حمل ونقل دریافت می کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم امضای امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان گفت: این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام خواهد شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

علی‌اصغر شال‌بافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است.

وی بیان‌داشت: یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این ۲ نگاه متفاوت است.

شال‌بافیان افزود: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحدهای جدید الاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولان و دسترس‌پذیری کردن شهرها برای معلولان، از جمله مسائل مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می‌شود.

در این مراسم، مصطفی ضرغامی عضو هیئت مدیره بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: افراد توانخواه دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که کشور می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که امروز تفاهم‌نامه آن را امضا می‌کنیم و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفرهای ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان‌کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

افروز صفاری‌فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در ادامه گفت: ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه‌داد: در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه