English

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

دولت حل مشکلات و موانع صادرات تولیدکنندگان صنایع‌دستی کشور را دستور کار دارد

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: از سیاست‌های اصلی دولت حل مشکلات و موانع صادرات تولیدکنندگان صنایع‌دستی کشور است و در این راستا در هیئت دولت چندین مصوبه خوب در خصوص رفع موانع صادراتی صنایع‌دستی داشته‌ایم.

دولت حل مشکلات و موانع صادرات تولیدکنندگان صنایع‌دستی کشور را دستور کار دارد
به گزارش خبرگزاری موج

، سیدعزت الله ضرغامی  امروز در حاشیه مراسم افتتاح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم حل مشکلات و موانع صادرات تولیدکنندگان صنایع‌دستی کشور است و در این راستا تاکنون در هیئت دولت چندین مصوبه خوب در خصوص رفع موانع صادراتی صنایع‌دستی داشتیم که حذف پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی، استفاده از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی به‌عنوان هدایا برای میهمانان خارجی دولت و همچنین حمایت از حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی از این مصوبات است.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: با تصویب حذف پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، از این‌ پس هر صادرکننده محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کشور می‌تواند بدون پیمان‌سپاری ارزی به صادرات محصولات صنایع‌دستی اقدام کند.

وی عنوان کرد: نگاه دولت مردمی و رئیس‌ جمهور رونق حوزه صنایع‌دستی است از این‌رو در دو سال گذشته با تخصیص اعتبارات مناسب توانستیم بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا را پس از هفت سال از آغاز عملیات اجرایی به بهره‌برداری برسانیم.

ضرغامی با اشاره به این‌که از جمله وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد مجموعه‌های دائمی عرضه و فروش صنایع‌دستی است، بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و مسئولان شهرستانی امروز شاهد بهره‌برداری از مجموعه ارزشمند و فاخر بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا هستیم.

وی تصریح کرد: این بازارچه مجموعه‌ای بسیار ارزشمند است که زیبایی معماری، وسعت و موقعیت جغرافیایی مناسب از ویژگی‌های بارز آن است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: افتتاح این بازارچه علاوه بر این‌که فرصتی مناسب برای عرضه و رونق فروش فعالان صنایع‌دستی است، می‌تواند آق‌قلا را از معبر به مقصدی برای گردشگران و مسافران تبدیل کند.

وی با اشاره به این‌که استان گلستان به دلیل برخورداری از تنوع اقوام الگویی ارزشمند در حوزه صنایع‌دستی کشور است، گفت: ایجاد مکان‌های ثابت برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی و ایجاد امکان صادرات محصولات هنرمندان و صنعتگران از جمله اقدامات مورد نیاز برای تقویت صنایع‌دستی استان گلستان است.

هم‌زمان با سفر هیئت دولت به استان گلستان و با حضور ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شمال کشور در آق‌قلا افتتاح شد.

ساختمان بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی آق‌قلا در عرصه‌ای به مساحت 3700 مترمربع و در زیربنایی حدود 2300 مترمربع در 2 طبقه طراحی‌ شده است. این پروژه شامل بازارچه و 57 غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای 72 نفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه