English

وزیر میراث‌فرهنگی در اجلاس «D-۸»:

گردشگری مؤثرترین راه‌کار برای زدودن چهره منفی جعلی است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که برای شرکت در سومین اجلاس وزاری گردشگری عضو «D-۸» به پاکستان سفر کرده است، پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی مطرح کرد و "گردشگری را مؤثرترین راه‌کار برای زدودن چهره منفی جعلی دانست".

گردشگری مؤثرترین راه‌کار برای زدودن چهره منفی جعلی است

به گزارش خبرگزاری موج، عزت‌الله ضرغامی پس از دیدار با ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل D-۸ (گروه هشت کشور اسلامی درحال توسعه) در سخنرانی این اجلاس، درباره اهمیت ماهیت اسلامی کشورهای «دی ـ هشت» و ضرورت توجه به اشتراکات از جمله گردشگری حلال و دوستدار مسلمان به عنوان مزیت رقابتی، ‌سخن گفت و درباره گردشگری در دسترس، سیاست درهای باز و روان‌سازی فرآیند صدور روادید، از جمله تسهیل و لغو روادید، سفرهای ارزان‌قیمت، گردشگری خانواده‌محور، انتخاب و اعلام شهر گردشگری «دی‌ ـ هشت» و ایجاد مرکز آموزش، پیشنهادهایی را مطرح کرد.

ضرغامی با اشاره به پدیده اسلام‌هراسی نیز اظهار کرد: متأسفانه تبلیغات مغرضانه، کشورهای اسلامی را در معرض تبعیض نژادی، پیش‌داوری منفی و بدنام‌سازی قرار داده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: گردشگری با معرفی ماهیت واقعی کشورهای اسلامی، مؤثرترین راهکار برای زدودن این چهره منفی جعلی است.

علاوه‌بر این در دیدار ضرغامی و  «ایساکا عبدالقادر امام»، دبیرکل D-۸ پیشنهاد برگزاری نخستین نشست تخصصی تورگردانان کشورهای عضو این گروه در ایران مطرح شد. ضرغامی در این سفر با با علامه سیدساجد علی نقوی ـ رهبر شیعیان پاکستان ـ نیز دیداری داشت که درباره راه‌کارهای مختلف برای تقویت رابطه گردشگری بین دو کشور گفت‌وگو شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه