English

وزیر دادگستری خبر داد:

تشکیل کارگروه‌های تعاملی بین دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی

وزیر دادگستری از تشکیل کارگروه‌های تعاملی بین دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی با هدف تسهیل در پیگیری و حل مشکلات مردم خبر داد.

تشکیل کارگروه‌های تعاملی بین دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی
به گزارش خبرگزاری موج

، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری میزبان معاونین حقوقی وزارتخانه‌ها بود.

وزیر دادگستری در ابتدای این نشست و در سخنانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، تلاش جدی معاونین حقوقی وزارتخانه‌ها در پیگیری دعاوی و دفاع صحیح، به موقع و موثر از حقوق دولت را خواستار شد.

رحیمی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی را امانت‌دار بیت‌المال و سرمایه‌های عمومی برشمرد و گفت: از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی انتظار است با به کارگیری دانش روز و استفاده از تجربه و اختیارات خود، حافظ بیت‌المال و سرمایه‌های عمومی بوده و در این مسیر همواره نگاه و توجه خود را معطوف به نفع مردم کنند.

وزیر دادگستری همچنین با تاکید بر نهایت دقت و توجه به قوانین در تهیه دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها اظهار کرد: این امور باید به نحوی اجرا شود که کمترین تزلزل را داشته و مصوبات اجرایی دولت به راحتی در مراجع قضایی به ویژه دیوان عدالت اداری نقض نشود.

رحیمی از تشکیل کارگروه‌های تعاملی بین دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی با هدف تسهیل در پیگیری و حل مشکلات مردم خبر داد و با تقدیر از عملکرد رئیس و قضات دیوان عدالت اداری، گفت: اصلاح قانون دیوان عدالت اداری گامی در جهت شفافیت و سرعت بخشیدن به بررسی تظلمات است، وظیفه دیوان عدالت اداری به موجب اصل ۱۷۳ قانون اساسی، رسیدگی به مصوبات دستگاه‌های اجرایی و تظلمات وارده به مردم است.

وی از معاونین حقوقی حاضر در این نشست و دستگاه‌های اجرایی خواست تا منطبق بر وظیفه خود، در رسیدگی به درخواست‎‌های مردم در تشکیلات اداری، نهایت دقت و رعایت قانون را با هدف استحکام تصمیمات اداری اتخاد کنند که از این رهگذر، مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نیز کاهش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه