English

وزیر دادگستری:

مدعیان حقوق بشر برای غزه کاری انجام نمی‌دهند

وزیر دادگستری ابراز داشت: هر روز جنایتی بزرگ در حال وقوع در غزه است و مدعیان حقوق بشر هم کاری انجام نمی‌دهند.

مدعیان حقوق بشر برای غزه کاری انجام نمی‌دهند
به گزارش خبرگزاری موج

امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری، در نشست تخصصی حقوق بشر که به همت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، ویژه رابطین ستاد حقوق بشر در دادگستری‌های کل استان‌ها برگزار شد، با اشاره به شرایط این روزهای منطقه خاورمیانه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را برای مجامع بین‌المللی حقوق بشر آزمایشی بزرگ برشمرد و از آن به‌عنوان یک طنز تلخ در تاریخ حقوق بشر یاد کرد.

رحیمی گفت: رژیم صهیونیستی آشکارا پیش چشم کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی تمامی مبانی و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را نقض و روزانه صدها کودک و زن و غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشد، آب را به روی آنها می‌بندد و شدیدترین محاصره را بر آنها تحمیل می‌کند و این یعنی هر روز جنایتی بزرگ در حال وقوع است و مدعیان حقوق بشر هم کاری انجام نمی‌دهند.

وزیر دادگستری حوادث غزه را مصیبتی بزرگ در این دوران برشمرد و گفت: در تاریخ جنایات بزرگی اتفاق افتاده که هیچ کدام از جهت ابعاد و زمان و وضعیتی که برای غیرنظامیان و افراد بی‌دفاع در غزه اتفاق می‌افتد قابل مقایسه با آن نیست.

وی با ابراز تأسف از همراهی دولت‌های مدعی حقوق بشر با رژیم جعلی اسرائیل و توجیه جنایات این رژیم تحت عنوان دفاع از خود، اظهار داشت: برخلاف مواضع غیرمنطقی دولت‌های غربی و علیرغم سانسور رسانه‌ای، مردم دنیا با تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت رژیم صهیونیستی از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

رحیمی با تقدیر از تلاش‌های ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، موضع‌گیری‌های این ستاد در مقابل فجایع حقوق بشری از جمله موضوع غزه را بسیار خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه حقوق بشر به ابزاری در دست کشورهای غربی برای استفاده علیه سایر کشورها شده، از این نظر وظیفه ستاد حقوق بشر برای مقابله با هجمه‌ها و کارشکنی‌ها بسیار سنگین است.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه را ستادی فراقوه‌ای و ملی برشمرد و گفت: یکی از وظایف مهم ستاد حقوق بشر، گزارش وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی به مجامع بین‌المللی و پاسخگویی به ایرادات این مجامع و اعلام مواضع اصولی جمهوری اسلامی است.

رحیمی نظارت و پیگیری رعایت موازین قانونی راجع به حقوق شهروندان و اجرای عدالت را وظیفه دیگر ستاد حقوق بشر برشمرد و گفت: رابطین استانی این ستاد نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته و در واقع نقش برجسته‌ای در ارتقای امنیت قضائی جامعه بر عهده دارند که لازم است با اعمال نظارت جدی، ایرادات احتمالی را به ستاد حقوق بشر منعکس و تا رفع کامل آن را پیگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه