English

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه:

بیش از ۲۸ هزار زندانی از طریق صلح و سازش آزاد شدند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ابراز کرد: در سال 1401 بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده از ۳ میلیون پرونده منجر به صلح و سازش شد که 28 هزار نفر از زندان و 555 نفر از قصاص آزاد شدند.

 بیش از 28 هزار زندانی از طریق صلح و سازش آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: در سال ۱۴۰۱ از مجموع بیش از ۳ میلیون پرونده قابل سازش، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده (معادل ۴۳ درصد) منتهی به صلح و سازش شدند؛ همچنین در این سال ۲۸ هزار نفر در نتیجه صلح و سازش از زندان‌ها آزاد شدند و ۵۵۵ نفر نیز به همین واسطه از قصاص رهایی یافتند.

وی گفت: در پویش «به حرمت امام علی(ع) می‌بخشم» ۵۵ نفر و در پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» ۱۵۵ نفر از چوبه دار رهایی یافتند؛ همچنین طی یک هفته در پویش «به عشق سردار دل‌ها می‌بخشم» ۳ هزار نفر از زندان آزاد شدند و ۱۵ نفر نیز از قصاص رهایی یافتند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در ادامه، استان‌های فارس، گلستان، قزوین و همدان را حائز رتبه‌های برتر در حوزه صلح و سازش معرفی کرد و گفت: استان‌های اصفهان، تهران و خراسان شمالی نیز پیشرفت قابل‌‌ملاحظه‌ای در حوزه صلح و سازش داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه