English

دلایل دل درد کودکان چیست؟

هادی جعفری تبار، فوق تخصص گوارش کودکان گفت: غذای مناسب در سنین 6 تا 7 ماهگی، 2 تا 4 سالگی، 7 سالگی و بلوغ می تواند باعث یبوست شود، در حالی که مشکلات گوارشی و غیر گوارشی مانند رفلاکس، یبوست، عفونت ادراری، سنگ کلیه و .مشکلات غدد می تواند باعث دل درد در کودکان و نوجوانان شود.

دلایل دل درد کودکان چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج، هادی جعفری تبار، فوق تخصص گوارش کودکان گفت: در ۴ مقطع سنی ۶ تا۷ ماهگی( شروع تغذیه کمکی)، ۲ تا ۴ سال( آموزش استفاده از سرویس بهداشتی)، ۷ سال( شروع رفتن به مدرسه) و در سن بلوغ (رژیم‌های نا مناسب غذایی) یبوست ایجاد می‌شود.

وی افزود: رفلاکس کودکان بالای ۱۰ ماه عادی نیست اما قابل درمان است. ما یک سن برای رفلاکس کودکان داریم که در چندماه اول تولد( ۳ تا ۴ ماه اول)  اتفاق می‌افتد. رفلاکس معده با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند اما اگر رفلاکس معده کودکان تا ۲ سالگی بهبود پیدا نکردند حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

جعفری تبار گفت: مشکلات گوارشی همچون رفلاکس، یبوست، بیماری التهابات روده و مشکلاتی خارج از گوارش مانند عفونت ادرار، سنگ کلیه و مشکلات غددی ممکن است از دلایل دل درد در کودکان و نوجوانان باشد. جعفری تبار اظهار کرد: احتمالا کولیک در سن ۲ ماهگی  باعث گریه شدید نوزادان است.

فوق تخصص گوارش کودکان ادامه داد: اسهال و استفراغ در کودکان باعث عدم بلع مایعات و گاهی اوقات باعث کاهش آب بدن آن‌ها می‌شود و همین امر ممکن است باعث مرگ کودکان شود به همین علت والدین باید  در صورت اسهال و استفراغ کودکان حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود:  یکی از شایع‌ترین دلایل خون ریزی تحتانی در کودکان زیر ۱۰ سال پلیپ است که بررسی می‌شود؛ کودکان نیز ممکن است به زخم معده مبتلا شوند این بیماری ارثی نیست و بیشتر به عادت‌های غذایی بستگی دارد. این متخصص گوارش کودکان اظهار کرد: در دوران جنینی گوارش خارج از بدن به صورت غیر نرمال تشکیل می‌شود و همین امر باعث ایجاد بیماری‌های روده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه