English

با حضور دانشگاهیان و مسئولان لشکری و کشوری؛

مراسم ترحیم زنده‌یاد دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در مسجد دانشگاه تهران فردا برگزار می‌شود

مراسم ترحیم دکتر محمدرضا رضوان‌طلب استاد فقید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ با حضور دانشگاهیان و مسئولان لشکری و کشوری در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مراسم ترحیم زنده‌یاد دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در مسجد دانشگاه تهران فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، پیکر دکتر محمدرضا رضوان‌طلب روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه با حضور اعضای خانواده، همکاران، شاگردان و دوستداران این استاد فقید در محل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تشییع شد. 

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه تهران، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی پیام‌هایی در پی درگذشت دکتر محمدرضا رضوان طلب صادر کردند.

مراسم ترحیم زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب استاد فقید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ با حضور دانشگاهیان و مسئولان کشوری و لشکری در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

سید محمد مقیمی در پی درگذشت دکتر رضوان طلب، پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد گرانقدر دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب که در جامعه دانشگاهی به عنوان اندیشمندی خوشنام، متقی و فروتن شناخته می‌شد، مایه تأثر بسیار گشت.

زنده‌یاد دکتر رضوان‌طلب در فعالیت‌های علمی و دانشگاهی خود، علاوه بر تربیت دانشجویان موفق و اهتمام به تولید آثار علمی فاخر در حوزه فقه و مبانی حقوق اسلامی، در زمینه مدیریت دانشگاهی نیز فعالانه حضور داشت و در این عرصه چهره‌ای معتبر و قابل احترام برای عموم دانشگاهیان از خود بر جای گذاشت، به گونه‌ای که در زمینه رفتار تراز اسلامی در مواجهه با سلایق مختلف، الگویی شاخص محسوب می‌شد.

حضور در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی از جمله خدمات ایشان در دوران ایفای مسئولیت به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، دبیری شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی دانشگاه تهران و ریاست و عضویت در کمیته علمی کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی مختلف و همچنین ترجمه کامل قرآن مجید به زبان فرانسه، وجه دیگری از برجستگی‌های این استاد وارسته بود.

بدینوسیله از طرف خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان بویژه سرکار خانم دکتر زینب رضوان‌طلب عضو محترم هیأت علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و همچنین دانشجویان، استادان و همکاران ایشان تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

سید محمد مقیمی»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه