English

وزیر آموزش و پرورش:

دانش آموز ترسیم شده در سند تحول بنیادین، جهانی اندیش و بانشاط است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموز ترسیم شده در سند تحول بنیادین با ۴۰ ویژگی شاخص، جهانی اندیش و بانشاط است.

دانش آموز ترسیم شده در سند تحول بنیادین، جهانی اندیش و بانشاط است

به گزارش خبرگزاری موج، صحرایی صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه سیمای آینده هر کشور و منطقه‌ای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش بینی است، گفت: همه آرزوهای ما در مدارس قابل رؤیت است.

وی با بیان اینکه سن یادگیری، تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، گفت: هر گونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس یک میلیون تومان هزینه کنیم در آینده مجبور نیستیم برای آسیب‌های اجتماعی و غیره هز ینه کنیم.

صحرایی یادآور شد: با بیان اینکه نباید از امور مهم غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین دانش آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسئله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ ویژگی برای دانش آموزان در سند تحول درنظر گرفته شده است، گفت: اگر روی دانش آموزان متمرکز شویم و باور داشته باشیم می‌توانیم به اهداف برسیم.

صحرایی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته، تربیت معلم را از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: تربیت معلم همانند کبد برای بدن است و یکی از ثلمه‌های وارده بر آموزش و پرورش این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه اگر امروز در مدارس مشکل معلم داریم ریشه آن در تربیت معلم بوده است و از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰۳ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند که ۱۷ هزار نفر از طریق تربیت معلم جذب شند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه