English

شهردار تهران؛

توسعه زیرساخت‌های برقی کردن خودروهای عمومی در تهران تا پایان سال/ هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی و یک‌هزار اتوبوس برقی در  تهران

شهردار تهران با بیان اینکه وزرای نفت و صمت طی یک کار بزرگ ۴۰۰ هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی و یک‌هزار اتوبوس برقی را تا به امروز برای تهران هدف‌گذاری کردند، گفت: بخشی از زیرساخت‌های برقی کردن خودروهای عمومی در تهران فراهم شده است.

توسعه زیرساخت‌های برقی کردن خودروهای عمومی در تهران تا پایان سال/ هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی و یک‌هزار اتوبوس برقی در  تهران

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، آئین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژر با حضور شهردار تهران، وزیر صمت، رئیس شورای شهر، رئیس مپنا و دیگر مسئولان امروز دوشنبه ۶ شهریور برگزار شد.


علیرضا زاکانی با بیان اینکه امروز در شهر تهران آغازی را شروع کردیم که آثار بسیار مطلوبی دارد، گفت: یکسال پیش که در شورای تهران ۹۰ پروژه کلان تهران را ارائه کردیم یکی از آنها برقی شدن ناوگان حمل و نقل تهران بود که شهروندان بتوانند از رفاه و آسایش بهتر و هوای پاک و نظم و قاعده مندی و ایمنی و شرایط زیست بهتر برخوردا شوند.
 

وی بیان داشت: یک افقی را ترسیم کردیم و اینکه  تهران که در یکی از خوش آب و هواترین نقاط کشور است را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
 

زاکانی افزود: آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی را باید با برقی سازی شهر تهران حل کنیم. تهران باید به سمت و سویی برود که رو به بهبود برود و با برقی شدن این آسایس را فراهم بیاوریم.

وی افزود: امروز روز پرافتخاری است و وقتی که برقی شدن تهران مطرح شد مقرر شد که ما در موضع برقی سازی تهران سرفصل های مهمی را مدنظر قرار دهیم.

شهردار تهران بیان داشت: تامین زیرساخت ها مهمترین هدف بود و ۵ هزار دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۳ در افق برقی سازی تعریف شده است. لذا این کار همت بلندی را می‌طلبید که همکاران مورد اهتمام قرار دادند.

وی افزود: تامین ناوگان در جلسات منظم مقرر شد تا اتوبوس‌های برقی را در اولویت قرار دهیم.

زاکانی بیان داشت: شهرداری تهران ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی را به صورت ویژه در دستور کار دارد. امیدواریم که با انتخاب این خودروها سرعت جدیدی را در تاکسیرانی تهران داشته باشیم و این آغاز پرشتابی است.

وی افزود: در تفاهم نامه با وزارت صمت ۴۰۰ هزار موتور برقی هم لحاظ شده است. یکی از  نکاتی که در شورای ترافیکی تهران مرور می‌کنیم موضوع خود موتورها و خدماتی که باید به آنها داشته می‌شود که در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران بیان داشت: باید الگوهای جدید را در تهران حاکم کنیم. موضوع تعامل در تهران بسیار جدی است و مسیر هماهنگ خودش را طی می‌کند و همه این موارد در قالب برقی سازی تهران قرار دارد. باید از محل صرفه‌جویی‌ها انرژی مورد نیاز را تأمین کنیم که با توافق با وزارت نیرو چراغ‌ها 140 وات به بالا به ال ای دی تبدیل شدند که در همین راستا 57 هزار مگاوات برق صرفه‌جویی می‌شود.

زاکانی خاطر نشان کرد: امیدوارم آنچه که تجربه بشری است در کشور و کلان‌شهر تهران بتوانیم با موفقیت برای کل کشور این الگو سازی شکل بگیرد و با همکاری وزارت صمت و وزارت نیرو سازمان محیط و مجموعه خدمات دهندگان و وزارت اقتصاد بتوانیم فصل جدیدی را برای تهران رقم بزنیم.

زاکانی به ارزان سازی شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: موضوع برقی سازی و مصرف کم برق با هزاران مزیت می‌تواند افق جدیدی را برای کلان‌شهر تهران به‌وجود بیاورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه