English

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

تغییر نگاه دستگاه قضایی به نظرات پزشکی قانونی نتیجه تلاش‌ همه همکاران است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ابراز داشت: تغییر نگاه و تفاوت دیدگاه‌های مجموعه دستگاه‌ها و از جمله دستگاه قضایی و قضات نسبت به نظرات پزشکی قانونی نتیجه زحمات و تلاش‌های همه همکاران در سازمان پزشکی قانونی کشور است

تغییر نگاه دستگاه قضایی به نظرات پزشکی قانونی نتیجه تلاش‌ همه همکاران است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس مسجدی با تبریک روز پزشک و کارمند و گرامیدشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: با زحمات و تلاش همکاران جایگاه سازمان در سال‌های اخیر ارتقای قابل توجهی داشته و خوشبختانه سازمان امروز از منزلت مناسبی در بین مسئولان و مردم برخوردار است.

وی تصریح کرد: در مقطعی از زمان نظرات کارشناسی پزشکی قانونی تنها به عنوان نظر مشورتی برای مراجع قضایی مطرح بود، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های قابل توجه و ثبت دستاوردهای جدید این سازمان، مسئولین قضایی و قضات برای اظهار نظر پزشکان قانونی اهمیت و توجه ویژه‌ای قائل می‌شوند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: تغییر نگاه و تفاوت دیدگاه‌های مجموعه دستگاه‌ها و از جمله دستگاه قضایی و قضات نسبت به نظرات پزشکی قانونی نتیجه زحمات و تلاش‌های همه همکاران در سازمان پزشکی قانونی کشور است که با وجود همه سختی‌ها با جدیت و اخلاص برای حرکت رو به جلوی سازمان گام برمی دارند.

وی افزود: کار پزشکی قانونی از مشاغل سخت و با صعوبت است و من شاهد هستم که همکاران من در سراسر کشور با تلاش و همت دوچندان در حال ارائه خدمت به مردم و مراجعان دردمند هستند.

مسجدی با اشاره به اشغال حدود نیمی از پست‌های سازمانی و ارائه کل خدمات ارجاعی توسط پزشکان و کارکنان موجود در سازمان، تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی پزشکان و کارکنان را از جمله دغدغه‌های مسئولین سازمان برشمرد و با توجه به حجم بالای فعالیت‌های سازمان، حساسیت کار پزشکان و کارشناسان صعوبت کار و شبانه روزی بودن بخشی از خدمات در بسیاری از مناطق کشور، ابزار امیدواری کرد تا مسئولان مربوط هر سه قوه و خاصه دولت، همچون گذشته، جهت جبران زحمات و خدمات پزشکان و کارکنان و انگیزه بخشی بهتر به این عزیزان با سازمان همکاری بیشتری را مبذول دارند.

وی با تأکید بر اینکه عمده مراجعان سازمان افراد متألم و دردمندی هستند که نباید نسبت به مشکلات و درخواست‌های بجای آنان بی توجه بود، گفت: انسان‌ها در قبال مشکلات مردم سه رویکرد متفاوت دارند نخست آنکه عده‌ای از ایجاد مشکل برای دیگران ابراز خوشحالی و مسرت می‌کنند که این رویه و شیوه در پیش گرفته دشمنان و معاندین است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: عده‌ای نیز نسبت به مشکلات ایجاد شده بی تفاوت هستند، اما عده‌ای دیگر در خصوص مشکلات و گرفتاری‌های مردم حساس بوده و در قبال آنان احساس مسئولیت می‌کنند که تمامی همکاران من به دلیل دلسوزی و احساس مسئولیتشان در قبال مردم در دسته سوم قرار می‌گیرند.

مسجدی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) با این مضمون که ملاک ارزشمندی انسان‌ها ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان است، خدمت به مردم را مترادف با ایمان به خدا دانست و گفت: توجه به این موضوع که خدمت به مردم عین ایمان است و خصلتی برتر از آن در دنیا وجود ندارد، اهمیت و ارزش کار در پزشکی قانونی را دو چندان می‌کند، زیرا در پزشکی قانونی به مردمی خدمت می‌شود که برای احقاق حق و به دنبال اجرای عدالت به این سازمان مراجعه کرده‌اند.

وی با ارائه نکات و تذکراتی به کارگزاران و کارمندان تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاران می‌توان به امانت دانستن مسئولیت، منزه بودن و عدم دنیا طلبی، زهد و ساده زیستی و قناعت، ابراز محبت واقعی به مردم و مراقبت از محرومین اشاره کرد که در این راستا همواره به مدیران استان‌ها تأکید شده اگر کسی زبانی برای بیان خواسته‌ها و یا توان پرداخت تعرفه خدمات را ندارد حتما با او مساعدت و همراهی شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، معتقد بودن به عدل الهی و عدالت خواهی، حفاظت از اموال دارایی و نفوس مردم، برقراری ارتباط آسان و ساده با مردم، توجه به مشورت و دوری از استبداد رأی و داشتن روحیه انتقاد پذیری را از دیگر ویژگی‌های کارگزاران عنوان کرد.

مسجدی با اشاره به ویژگی‌های کارمندان اظهار کرد: انجام متقن کار یعنی انجام وظایف به طور کامل، به وقت و به جا، پرهیز از به تعویق انداختن کار مردم و سازمان و مسئولیت پذیری سه ویژگی اساسی در حوزه کارمندی است.

وی با اشاره به مواردی از منشور اخلاقی حضرت علی (ع) برای کارمندان گفت: از مهم‌ترین نکات مورد تأکید در منشور اخلاقی حضرت علی (ع) می‌توان به نگهبان نفس خویش بودن، کوتاهی نکردن از سلام و تعارف و مهربانی به مردم، گشاده رویی و توجه به اینکه اختیار در دست تو امانت است، انجام کار هر روز در همان روز، رعایت انصاف با خدا، مردم و خویشاوندان، منت نگذاشتن بر مردم، خلف وعده نکردن در آنچه به مردم وعده داده اید، یکسان نبودن نیکوکار و بدکار از نظر مدیران و مراقبت سخت از همکاران نزدیک اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه