English

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

۸۸ کیلومتر فنس کشی در جاده میامی سبزوار/در بحث تغییر اقلیم به سمت سازگاری برویم

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در دولت های قبل 4 کیلومتر فنس کشی برای محافظت از یوزها انجام شد، گفت: در این دولت قرار است 88 کیلومتر فنس کشی شود که البته متاسفانه سرعت خودروها در مسیر میامی سبزوار از 80 به 90 کیلومتر بر ساعت افزایش یافت که این بیشتر شبیه جوک است.

88 کیلومتر فنس کشی در جاده میامی سبزوار/در بحث تغییر اقلیم به سمت سازگاری برویم

علی سلاجقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه طالبان معاهده سال ۱۳۵۱ پیرامون آب هیرمند بین ایران و افغانستان را قبول دارد، گفت: بله معاهده را قبول دارد، اما در اجرای معاهده که باید به طور میانگین چیزی حدود 850 میلیون متر مکعب آب سالیانه کشور را رها کند اتفاق نیفتاد و نهایت 15 میلیون متر مکعب رها کردند.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از گفت و گو با انتقاد از افزایش سرعت خودروها از 80 کیلومتر به 90 کیلومتر در مسیر تردد یوز ها ، اظهار کرد: جای تاسف دارد اعلام کنم سرعت خودرو سالهای سال در مسیر بین میامی و سبزوار، با توجه به تردد یوز، 80 کیلومتر بر ساعت بود اما اخیرا که تلفات یوز را داشته ایم و طرح جامع فنس کشی به اندازه 88 کیلومتر در حال انجام است، شورای عالی حمل و نقل کشور سرعت 90 کیلومتر بر ساعت را تصویب کرده که بیشتر جنبه جوک دارد.

وی افزود: سرعت باید همان 80 کیلومتر باشد که از وزیر راه خواهش کردیم سرعت خودروها در این مسیر به همان 80 کیلومتر برگردد.

سلاجقه با اشاره به اینکه در دولت های قبل 4 کیلومتر در این مسیر فنس کشی شد، بیان کرد: در این دولت قرار است 88 کیلومتر فنس کشی شود که اعتبارات تامین و کار شروع شده است. 10 کیلومتر بحث نور درحال اجراست و 35 تیر برق برای ساخت و نصب سفارش داده شده و چاله ها برای نصب تیرهای نور آماده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد تعداد دوربین ها از 4 به 12 تا افزایش یابد. فنس کشی ها توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان محیط زیست  درحال انجام و قرار است بخش خصوصی هم پای کار بیاید.

رئیس سازمان محیط زیست درباره تغییر اقلیم و گرمای هوا و اینکه آیا این جزو وظایف سازمان محیط زیست است یا نه، گفت: این از وظایف همه نهادها است. در بحث تغییر اقلیم عرض کردم که باید به سمت سازگاری برویم همان مسیری که دنیا به آن سمت در حال حرکت است و حتی پیشنهاد داده ام شورای عالی محیط زیست به شورای عالی محیط زیست و تغییر اقلیم تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مرجع رسمی تغییر اقلیم در کشور سازمان محیط زیست است ،در بسیاری از نقاط مختلف دنیا به ویژه کشورهای همسایه وضعیت تغییر اقلیم دارند. چون این تغییر اقلیم معادلات کشورها را به هم می زند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه