English

رئیس بنیاد شهید در گفتگو با خبرگزاری موج؛

ثبت ۴۳۰ هزار دیدار در طرح سپاس/ قبور شهدا با اجازه والدین ساماندهی می شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دیدارهای مردمی بسیاری از خانواده های شهدا و ایثارگران انجام شد که در سامانه بنیاد به ثبت نرسیده است اما با این همه در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰ هزار دیدار در این سامانه ثبت شده است.

ثبت ۴۳۰ هزار دیدار در طرح سپاس/ قبور شهدا با اجازه والدین ساماندهی می شود

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج افزود: هم رئیس جمهور و هم معاون اول طرح سپاس را برای اجرا به سراسر کشور و استانداران در استان‌ها ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: آقای اژه ای هم به مسئولان دستگاه قضایی این موضوع را ابلاغ کردند و لذا همه مسئولان دولتی، مجلس و قضایی حتی سایر نهادهای امنیتی دفاعی روی این موضوع  فعال هستند.

رییس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: دیدار های مردمی که در سامانه ثبت نمی شود، با احتساب دیدارهای مردمی شاید چند ده برابر دیدارهایی باشد که در سامانه ثبت شده  است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود 430 هزار دیدار ثبت شده است، اظهار کرد: برخی از این دیدارها با برنامه ریزی مشاور امور ایثارگران وزارتخانه ای انجام می‌شود و در سامانه ثبت نشده لست.

 

منتظر دعوت کمیسیون تلفیق درباره احکام ایثارگران در برنامه هستیم

قاضی زاده هاشمی درباره احکام ایثارگران در برنامه هفتم توسعه گفت: باید دید مجلس چه تصمیمی قرار است بگیرد.

وی ادامه داد: پیشنهادات ما به دلیل نداشتن ماهیت برنامه ای و بار بودجه ای آن، حذف شد. منتظریم به کمیسیون تلفیق دعوت شویم و آنجا نظراتمان را اعلام کنیم.

 

قبور شهدا با کسب اجازه از والدین ساماندهی می شوند

رییس بنیاد شهید در بخش دیگری از گفتگو با بیان اینکه ۴۰ سال است قبور برخی شهدا اصلاح نشده و نیاز به ساماندهی و اصلاح دارند، گفت: این کار توسط شهرداری ها انجام می شود، اما طبق دستور اکید رهبری رضایت والدین شهدا را در بازسازی قبور باید کسب کنیم. 

وی افزود: برای اصلاح قبور شهدا، نمادهای وابسته به بنیاد شهید حفظ شود و دسترسی ها باید آسان باشد.

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره هک سیستم بنیاد شهید گفت: گروهی که قبلا آستان قدس را هک کردند، سامانه ما را هم هک کردند‌. اطلاعات مالی و حساب های ایثارگران و حقوقی که باید به ایثارگران پرداخت شود مورد حمله هکری قرار گرفته که آن را بازیابی کردیم و این حقوق پرداخت می شود.

وی ادامه داد: اگر مجموعه های نظارتی اجازه دهند سامانه سجایا هم به زودی بالا می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه