English

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت:

تسهیلات ازدواج دانشجویان با افزایش ۱۵۰ درصدی همراه بوده است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست های جمعیتی، ابراز داشت: سال گذشته و امسال، برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد.

تسهیلات ازدواج دانشجویان با افزایش ۱۵۰ درصدی همراه بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علی اکبر محمدی در آیین افتتاحیه برنامه فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد برگزار شد با اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی و دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی برای توسعه امور فرهنگی، گفت: امسال علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی، ۸ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و خانواده های آنها، ۵ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف بوده و هستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست های جمعیتی، یادآور شد: سال گذشته و امسال، برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد.

دکتر محمدی تصریح کرد: برای اولین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت بانکی تفاهم نامه برای توسعه تخت‌های خوابگاهی، امضا شده است.

به گفته وی، ۹۷ درصد از درخواست های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و ۳ درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود داشت که سال گذشته با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد از کل خوابگاه متاهلی دانشگاه ها، به ظرفیت کشور افزوده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه