English

وزارت بهداشت:

تجارب ایران در نظام مراقبت مقاومت میکروبی به کشورهای گروه «جی پنج» منتقل خواهد شد

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابراز داشت: تجارب ایران در نظام مراقبت مقاومت میکروبی به کشورهای گروه جی پنج منتقل خواهد شد.

تجارب ایران در نظام مراقبت مقاومت میکروبی به کشورهای گروه «جی پنج» منتقل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، بابک عشرتی در حاشیه بازدید از برنامه مهار مقاومت میکروبی ایران توسط مدیران و کارشناسان بهداشتی کشور تاجیکستان گفت: گروهی که از تاجیکستان آمده‌اند قرار است تجربیات و برنامه‌های ایران را در زمینه نظام مراقبت مقاومت میکروبی که یک برنامه گسترده و پیچیده است، ملاحظه کنند.
وی افزود: این برنامه از سال ۹۵ به طور منسجم و با برنامه استراتژیک در ایران شروع شده است. طبق این برنامه پایش مقاومت میکروبی در حوزه دام، انسان، بهداشت محیط، دارو و غذا انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: سازمان‌های غذا و دارو، سازمان دامپزشکی، معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت، آزمایشگاه مرجع سلامت و سازمان محیط زیست درگیر این برنامه هستند.
عشرتی با بیان این که تجربیات خوب ایران در نظام مراقبت مقاومت میکروبی قابل انتقال به کشورهای همسایه است، اظهار داشت: برنامه انتقال این تجارب با کشور تاجیکستان شروع شده است و به تدریج به سایر کشورهای گروه جی پنج نیز منتقل خواهد شد.
وی یادآور شد: بخشی از پایش برنامه انسانی مقاومت میکروبی در بیش از ۸ بیمارستان و بخش دیگری در حدود هزار بیمارستان کشور انجام می شود.
عشرتی از پایش نسخ دارای آنتی بیوتیک و مواد غذایی توسط سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: سازمان دامپزشکی نیز پایش‌های لازم را به ویژه در مرغ انجام می‌دهد.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اقدام بزرگ دیگر این بود که آزمایشگاه مرجع سلامت نیز دستورالعمل‌های استانداردسازی این اقدامات را تدوین کرده است و در حال بروز رسانی است.
گفتی است؛ نشست مشترک مدیران و کارشناسان ایران و تاجیکستان در مورد مقاومت میکروبی به مدت پنج روز در هتل استقلال تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه