سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

معاون دادستان اخطار داد:

وضعیت ساختمان‌های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی تعیین تکلیف کنید

معاون دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت بر تشکیل کارگروه ویژه‌ای به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل در خصوص ایمن سازی، رفع وضعیت مخاطره آمیز یا کاهش خطر ساختمان‌های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرد.

مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری موج دادستانی کل کشور، با عنایت به ضرورت ایمن سازی و استحکام بخشی به ساختمان‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و درمان بر تشکیل کارگروه ویژه‌ای به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل در خصوص ایمن سازی، رفع وضعیت مخاطره آمیز یا کاهش خطر ساختمان های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرد.

وی گفت: اطمینان از ایمنی و استحکام ساختمان های مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل حضور و تردد روزانه­ مردم به ویژه کارکنان محترم حوزه­ درمان و بیماران، نیازمند توجه ویژه است.

در بخشی از این نامه آمده است:

بر این اساس و پیرو نامه نگاری های گذشته در خصوص وضعیت ساختمانهای مراکز درمانی و بیمارستانی و نظر به اهمیت موضوع و حساسیت ها و مخاطرات موجود در این اماکن از حیث احتمال وقوع حوادث ناگوار و ضرورت اتخاذ تمهیدات و تدابیر پیشگیرانه­ لازم به منظور صیانت از جان و سلامت شهروندان و کارکنان محترم حوزه­ درمان در سراسر کشور و با توجه به مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه­ با معاون وزیر بهداشت و مطابق ماده ۲۹۰ «قانون آیین دادرسی کیفری» و تکالیف قانونی و نظارتی دادستانی کل کشور در امر صیانت از حقوق عامه و حفظ جان و امنیت شهروندان، شایسته است دستور فرمایید:

گزارشی از آخرین بررسی وضعیت ساختمان ها و مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی و خصوصی از منظر رعایت کامل استانداردهای قانونی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی و اطمینان از استحکام سازه در برابر فروریزش یا فرونشست و سایر چالش ها و مخاطرات احتمالی بر اساس فهرست منتشر شده و همچنین اقدامات اجرایی صورت گرفته به منظور ایمن سازی اماکن ناایمن شناسایی شده را به این مرجع اعلام و ارسال نمایند.

با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به تشکیل کارگروه ویژه­ای به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل در خصوص. ایمن سازی، رفع وضعیت مخاطره آمیز یا کاهش خطر (تا زمان انجام فرایند رفع خطر به طور کامل) ساختمان های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی شناسایی شده به ویژه بیمارستان های حضرت رسول اکرم (ص)، امام خمینی (ره)، سینا، بوعلی، لولاگر، شهدای یافت آباد، فیاض بخش در کلانشهر تهران و رفع خطرات و چالش های مرتبط اقدام گردد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه