English

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه؛

گفتمان‌سازی در قوه قضائیه با تکیه بر اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب

حجت‌الاسلام مهدی هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضائی، با بیان اینکه هدف قوه قضائیه گفتمان سازی ‌و جریان‌سازی است، گفت: هدف اصلی همایش ملی اندیشه‌های ملی قضایی، جاری ساختن نتایج این همایش و تبیین و ترویج علمی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلای اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی است.

گفتمان‌سازی در قوه قضائیه با تکیه بر اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای موج، حجت‌الاسلام مهدی هادی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: در تیرماه جاری از شمای کلی این همایش در قالب پوستر رونمایی می‌شود و در شهریور پیش نمایش این همایش و نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی را آذر ۱۴۰۲ همزمان با هفته پژوهش و با همکاری موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام هادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوه قضائیه تصویر رسانه‌ای خوبی ندارد، گفت: اهمیت موضوع رسانه بر کسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری فرمودند که قوه قضاییه تصویر رسانه خوبی ندارد. این نشان می‌دهد که رسانه چه جایگاه رفیعی در نگاه مقام معظم رهبری دارد. از این رو پژوهشگاه قوه قضائیه اولین لبیک را به  انتظار و توقع ایشان می‌دهد ‌‌و در این زمینه پیشگام خواهد شد تا کارهای اجرایی قوه قضائیه انعکاس خوبی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: پژوهشگاه تنها مرکز علمی و پژوهشی قوه قضائیه است برای حل نظام مسائل و مشکلاتی که وجو دارد. بنابراین  مکلف به ارایه  راه حل های پژوهش، بنیادی و کاربردی است.

حجت‌الاسلام هادی با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشبرد مسائل مربوط به قوه قضاییه استفاده از اندیشه‌های قضایی مقام معطم رهبری است، اظهار داشت: در واقع یک تلاش روشمند برای پاسخگویی و حل مشکلات، پرسش‌ها و مسائل است‌.

وی ادامه داد: راه‌های مختلفی را قوه قضاییه برای مشکلاتی همچون کثرت پرونده‌ها، اطاله دادرسی، عدم رضایت‌مندی قوه قضائیه نسبت به خودش و هم مردم نسبت به قوه باید یکی از راه‌های باشد که از این اندیشه استفاده می‌شود. پس چه فردی مناسبتر از رهبر معظم انقلاب که هم فردی قضایی است و هم تمام اختیارات و انتصاب رئیس قوه قضائیه را برعهده دارد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در ادامه اظهار داشت:با افزایش تعامل میان دستگاه قضایی و مردم و بالا رفتن آگاهی‌های حقوقی، بسیاری از معضلات از جمله کثرت پرونده‌ها می‌تواند کاهش یابد که در این زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی هم باید با دستگاه قضایی همراه باشند.

به گفته وی، مردمی شدن قوه قضاییه که همان الگوی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، می‌تواند در راستای کاهش معضلات دستگاه قضا کمک‌رسان باشد. با افزایش تعامل میان دستگاه قضایی و مردم و بالا رفتن آگاهی‌های حقوقی، بسیاری از معضلات از جمله کثرت پرونده‌ها می‌تواند کاهش یابد که در این زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی هم باید با دستگاه قضایی همراه باشند.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه