English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

بهبود ریتم عادی زندگی با افزایش آگاهی در مورد بی‌اختیاری ادرار

بی‌اختیاری ادرار به عنوان یک تابو شناخته می‌شود و بسیاری از افراد از صحبت کردن در مورد آن خجالت می‌کشند و فرد مبتلا را از حضور در جمع و مشارکت در فعالیت‌های گروهی منصرف کرده و در طولانی مدت بر سلامت روح و روان فرد تأثیر می‌گذارد.

بهبود ریتم عادی زندگی با افزایش آگاهی در مورد بی‌اختیاری ادرار

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، گفته می‌شود با بالا رفتن سن بی‌اختیاری ادرار نیز به مشکلات افراد سالمند اضافه می‌شود اما این عارضه تنها مختص سالمندان نیست و ممکن است هر فردی در هر سنی با آن مواجه شود. افراد مبتلا به این عارضه از نظر روحیه اجتماعی و مشارکت فعال در جمع با موانع بسیای روبرو می‌شوند و به سمت افسردگی و کم‌تحرکی سوق پیدا می‌کنند. از این رو برای اینکه بی‌اختیاری ادرار نتواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد مهم است که فرد با پزشک صحبت و علت را کشف و گزینه درمانی مناسب را پیدا کند.

در همین ارتباط مدیر استراتژیک برند شرکت زرین رویا فرزین شناسا با بیان اینکه مطالعات ثابت کرده است که با افزایش سن احتمال بروز بیماری‌ها در فرد بیشتر شده که به دنبال آن بی‌اختیاری ادرار را در پی دارد، می‌گوید: سکته مغزی، صدمات نخاعی و دیگر عارضه‌ها هر کدام باعث بی‌اختیاری ادرار می‌شوند. پس این را در نظر داشته باشید گرچه بی‌اختیاری ادرار در سالمندان بیشتر است اما این به این معنی نیست که تنها مختص سالمندان است بلکه در هر بازه سنی می‌تواند این عارضه برای هر فردی به وجود آید. 

 

مقایسه آماری بی‌اختیاری ادرار در ایران و جهان 

وی با مقایسه آماری عارضه بی‌اختیاری ادرار بین افراد در ایران و جهان، بیان داشت: در دنیا حداقل 400 میلیون نفر هستند که با چالش بی‌اختیاری ادراری روبرو هستند. البته این آمار 400 میلیونی می‌تواند تا 800 میلیون هم بالا رود. این عارضه موضوعی نیست که مردم به‌راحتی درباره آن صحبت کنند.

در ایران نیز حداقل 2 میلیون نفر با این معضل مواجه هستند که آمار و تحقیق رسمی از وزارت‌های مرتبط وجود ندارد که چه تعدادی با این عارضه زندگی می‌کنند. در راستای همین امر شرکت زرین پویا» به صورت اختصاصی هر سال تحقیقاتی را انجام می‌دهد که طی آن نزدیک به 20 هزار تماس تلفنی قرار می‌شود تا بتوان تعداد افرادی که با این عارضه روبرو هستند را شناسایی کرد. 

شناسا با بیان اینکه میانگین سنی افراد درگیر با عارضه بی‌اختیاری ادرار 51 سال است، توضیح داد: 22 درصد افرادی که با این چالش روبرو هستند مردان و 78 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. در این تحقیقات علاوه بر این آمار و ارقام این فرصت بدست می‌آید که با اشخاص مکالمه داشته باشیم و در جریان روند زندگی آنها  قرار بگیریم.

 

انزوا و گوشه‌گیری افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار

وی در ادامه اظهار داشت: انزوا و گوشه‌گیری نخستین بحث در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار است. این فراد در دورهمی‌ها شرکت نمی‌کنند و فعالیت‌های روزانه خود را محدود می‌کنند. در واقع به نوعی از جامعه دوری کرده که افسردگی و استرس را به همراه دارد.  این افراد ترجیح می‌دهند از مایعات کمتر استفاده کنند و همین کم مصرف کردن خطرات و بیماری‌های دیگری را به دنبال دارد. دسترسی سخت به سرویس بهداشتی در مکان‌های عمومی دیگر عاملی است که افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار ترجیح می‌دهند در خانه بمانند. تعویض لباس زیر نیز یکی دیگر از عوامل انزوای این افراد است. 

 

راهکار چیست؟

شناسا با برشمردن راهکار برای رهایی از مشکلات این افراد، گفت: بهترین راهکار  استفاده از لوازم مدیریت بی‌اختیاری ادرار است. پوشینه‌ها برای افراد آسیب کمتری دارند و در بسیاری از کشورهای جهان نیز استفاده می‌شوند. 

در آمریکای شمالی نزدیک به 65 درصد افراد، در اروپای غربی 58 درصد و ژاپن با توجه به اینکه یک کشور سالمند است 80درصد افراد از این لوازم مدیریت بی‌اختیاری ادرار استفاده می‌کنند. در ایران نیز 11 درصد  افراد این لوازم را مصرف کرده که با توجه به جمعیت 2 میلیونی این درصد بسیار کم است.

 

احساس بد به محصولات مدیریتی

شناسا اظهار داشت: از بین بردن احساس بد به محصول در افرادی که از پوشینه استفاده می‌کنند بسیار مهم است. در فروشگاه‌ها نباید پوشک در کنار پوشینه‌ها قرار بگیرد. همچنین بحث نیاز نداشتن به محصول و قیمت بالای این محصول سبب شده که بسیاری از افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار از مصرف آن صرف نظر کنند که البته باید بگوییم قیمت تولید محصول و مواد اولیه آن تابع قیمت ارز است.

 

تولید سالانه ۱۰۰ میلیون 

به گفته وی، سالانه ظرفیت تولید 100 میلیون لوازم مدیریتی در زمینه بی‌اختیاری ادرار وجود دارد. یکی دیگر از موارد مهم ارتباط با مشتری است که نظرات آنها را جمع‌آوری کنیم و در تهیه وتولید آن مدنظر قرار دهیم. همچنین حساسیت نداشتن مهمترین عاملی به‌شمار می‌رود که در تولید پوشینه رعایت شده است. ایزی‌لایف در آمار و ارقامی که موجود است کمترین حساسیت را داشته است. 

 

دغدغه‌های افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار

در ادامه این نشست مدیر اجرایی برند ایزی لایف ندا نادعلی نیز با مقایسه‌ای میان عارضه بی‌اختیاری ادرار و دیگر بیماری‌ها، گفت: شاید با مقایسه بهتر بتوانیم نوع آنها را لمس کنیم. شیوع پارکسینسون 3.2 درصد، دیابت 13 درصد و بی‌اختیاری ادرار 12 درصد است. نزدیکی دو عدد بی‌اختیاری ادارار و دیابت نشان می‌دهد که افراد زیادی به این عارضه دچار هستند که ما از آنها بی‌خبر هستیم. اما آیا برای افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادارار تمهیداتی اندیشیده شده است؟  فرد دیابتی ممکن است در هر جایی از انسولین خود استفاده کند اما آیا فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار می‌تواند محصولات مدیریتی خود را با خودش در همه جا حمل کند و دغدغه‌ایی نداشته باشد؟ پاسخ به این سوال منفی است. 

 

شرم و انکار دو مانع بزرگ اجتماعی

وی در ادامه با بیان اینکه شرم و انکار در میان افراد جامعه بسیار زیاد است و همین عاملی می‌شود تا فرد نتواند در خصوص مسائل مختلف صحبت کند، گفت: طبق تحقیقاتی که انجام شده متوجه شدیم که به طور متوسط یک سال و نیم طول می‌کشد تا افراد بپذیرند که دچار بی‌اختیاری ادرار هستند تا به پزشک مراجعه کنند و همه اینها به دلیل موانع اجتماعی موجود است. در واقع افراد آگاه نیستند و تصور دارند که تنها هستند و این عارضه مختص به آنهاست. در صورتیکه اگر می‌دانستند که در اطرافشان افراد مشابه آنها وجود دارد راحت‌تر با این موضوع کنار می‌آمدند. همه اینها به موضوع فرهنگسازی و زیرساخت‌ها برمی‌گردد. بی‌اختیاری ادرار یک بیماری نیست و پیامد بیماری‌های دیگر است. نکته مهم دیگر مسأله تأثیرگذاری این موضوع بر روابط عاطفی و زناشویی است که زنان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار از آن هراس دارند. 

 

مسأله فرهنگسازی در کشور بسیار مهم است

نادعلی با بیان اینکه بحث قیمت و مسأله فرهنگسازی برای توجه به افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار بسیار مهم است، اظهار داشت: کشور ما یک اختلاف بسیار زیاد با کشورهای توسعه یافته دارد که باید طی شود. در دنیا 89درصد از افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند میانگین سنی 49 سال دارند  و کاملا در جامعه فعال هستند. ما برای رسیدن به سطح مطلوب مسیر بلندی را در پیش داریم. بسیاری از کشورها تحت پوشش بیمه‌ها هستند و برخی محصولات مصرفی را به صورت رایگان عرضه می‌کنند. ما نیز تلاش داریم تا شرایط مناسب را برای مصرف کننده فراهم کنیم و به این استراتژی برسیم و عملا اقتصادی‌ترین قیمت را عرضه کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: فعال کردن بخش آموزش به زنان و مردان مصرف کننده لوام مدیریتی بی‌اختیاری ادرار بسیار مهم است و در این راستا تحقیقاتی بسیاری انجام می‌گیرد. همچنین برگزاری سه دوره سمینار تخصصی و نشست از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای فرهنگسازی مدیریت مصرف لوازم صورت گرفته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه