English

آقایان خرفه بخورید

خرفه یک گیاه خوردنی است که به دلیل فواید دارویی آن مشهور است.

آقایان خرفه بخورید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خواص خرفه برای مردان چیست؟ خرفه یک گیاه خوردنی است که به دلیل فواید دارویی آن مشهور است. خواص خوراکی و دارویی این گیاه بسیار است. در واقع، انسان ها هزاران سال است که از خرفه استفاده می کنند و اکنون این گیاه مورد استفاده آقایان و خانم ها قرار گرفته است. خرفه دارای توزیع فوق العاده گسترده ای است و در سه قاره یافت می شود.

به طور طبیعی در شمال آفریقا، اروپا، خاورمیانه، جنوب آسیا، اندونزی و استرالیا رشد می کند. گستره وسیع آن احتمالاً به دلیل عوامل انسانی است، زیرا انسان ها احتمالاً این گیاه را به خاطر خواص خوراکی و داروییش به ویژه خواص خرفه برای مردان در سراسر جهان پخش کرده اند.

 

۹ خواص خرفه برای مردان

خرفه هنوز هم به دلیل فواید دارویی آن مصرف می شود. این یکی از سالم ترین گیاهان موجود است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. می توان از آن به عنوان چاشنی یا در سالاد استفاده کرد و طعم تازه و ترش را به بسیاری از غذاها اضافه می کند. پس دقیقاً خواص خرفه برای مردان چیست؟ در ادامه خواص خرفه برای مردان را بررسی می کنیم تا با اطلاع کافی این گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.  

 

خواص خرفه برای مردان، کالری کم

خرفه بیشتر از آب درست می شود. در واقع، حدود 93 درصد از گیاه فقط H2O است. 7 درصد باقیمانده پر از انواع مواد مغذی مهم است. 100 گرم خرفه فقط 16 کالری دارد! بنابراین، خرفه یک انتخاب عالی برای آقایانی است که اضافه وزن دارند، در حالی که هنوز مقدار زیادی مواد مغذی را فراهم می کند.

خواص خرفه برای مردان، سرشار از ویتامین 

100 گرم خرفه حاوی بیش از یک چهارم میزان مصرف روزانه شما از دو ویتامین ضروری است:

ویتامین آ : 44 درصد از مصرف روزانه توصیه شده.

ویتامین سی: 35 درصد

خرفه همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامین E و ویتامین های B1، B2 و B3 است. به طور خلاصه، خرفه از نظر ویتامین یکی از غنی ترین گیاهان در جهان است.

 

خواص خرفه برای مردان، حاوی مواد معدنی

مواد معدنی نیز برای عملکرد انسان ضروری هستند و تمام مواد معدنی موجود در بدن ما از غذاهایی است که می خوریم. خرفه حاوی بسیاری از مواد معدنی مهم است:

منیزیم: 17 درصد از مصرف توصیه شده روزانه.

منگنز: 15 درصد

پتاسیم: 14 درصد

آهن: 11 درصد

کلسیم: 7 درصد

خرفه همچنین دارای مقادیر کمی مس و فسفر است. مجموعه متنوعی از مواد معدنی موجود در خرفه آن را به منبع متعادلی از این مواد مغذی ضروری تبدیل کرده است. این یکی از بهترین خواص خرفه برای مردان است.  

 

خواص خرفه برای مردان، مفید برای استخوان ها 

چه کسی می گوید شیر تنها غذایی است که می تواند استخوان ها را تقویت کند؟ دو ماده معدنی موجود در خرفه – کلسیم و منیزیم – برای ساخت و حفظ استخوان‌های قوی بسیار مهم هستند. کمبود کلسیم یکی از دلایل رایج پوکی استخوان است، بنابراین خوردن خرفه می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. این خواص خرفه برای مردان که کمبود کلسیم دارند بسیار مناسب است. 

 

خواص خرفه برای مردان، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 

اگرچه خرفه به طور کلی چربی کمی دارد، بیشتر آن چربی از اسیدهای چرب تشکیل شده است. اسیدهای چرب برای مردان ضروری هستند، اما ما خودمان نمی توانیم آنها را تولید کنیم. بنابراین، ما باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. خرفه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی و سکته کمک کند. خرفه اسیدهای چرب بیشتری نسبت به هر سبزی، دیگری دارد، که آن را به انتخابی عالی برای دریافت امگا 3 ضروری تبدیل می کند.

 

خواص خرفه برای مردان، حاوی آنتی اکسیدان 

خرفه همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. بسیاری از مواد مغذی که در بالا لیست کردیم، آنتی اکسیدان های مهمی هستند، از جمله ویتامین های C، E و A. جدا از ویتامین ها، خرفه همچنین حاوی گلوتاتیون است که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. همچنین مقداری ملاتونین دارد که به شما کمک می کند چرخه خواب طبیعی داشته باشید. سعی کنید با شام خود خرفه بخورید تا به خواب راحت خود کمک کنید! این خواص خرفه برای مردان که خواب خوبی ندارند بسیار کارآمد است. 

 

خواص خرفه برای مردان در معرض سرطان

خرفه می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. خرفه حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است، ترکیبی که به ساقه های آن رنگ قرمزی می بخشد. بتاکاروتن نوع دیگری از آنتی اکسیدان موجود در خرفه است. بتاکاروتن در کاهش تعداد رادیکال های آزاد در بدن شما مفید است. رادیکال های آزاد می توانند خطر آسیب سلولی را افزایش دهند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. بنابراین، افزایش میزان بتاکاروتن دریافتی می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.  

 

خواص خرفه برای مردانی که دیابت دارند

یک مطالعه بالینی کوچک نشان داد که افرادی که دانه های خرفه می خورند در نهایت نسبت به گروهی که نمی خورند، دارای شاخص توده بدنی پایین تر، سطح سرمی تری گلیسیرید و فشار خون پایین تر هستند. اگرچه این مطالعه به این نتیجه می رسد که تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما هنوز بسیار امیدوار کننده است!

 

خواص خرفه برای مردان، مدیریت لیکن پلان دهان 

لیکن پلان دهانی شرایطی است که پوشش مخاطی دهان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. دهان شما علائمی مانند تورم، لکه های سفید و قرمزی را نشان می دهد. محققان مطالعه‌ای را انجام دادند که در آن به بیماران مبتلا به لیکن پلان دهانی به مدت سه ماه خرفه داده شد. نتایج آزمایش نشان داد که در کاهش شدت علائم لیکن پلان دهان مؤثر است.  

فواید خرفه برای مردان با یک احتیاط همراه است. خرفه سرشار از اگزالات است که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. با این حال، اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه باشید، توصیه می کنیم از این گیاه را با مشورت پزشک مصرف کنید. ممنون که تا انتها همراه ما بودید امیدواریم مطالب این بخش در مورد خواص خرفه برای مردان به کارتان آمده باشد. 

 

آیا خرفه برای خواب مفید است؟

خرفه حاوی مقداری ملاتونین دارد که به شما کمک می کند چرخه خواب طبیعی داشته باشید. سعی کنید با شام خود خرفه بخورید تا خواب راحت داشته باشید!

 

خرفه بهتر است یا  اسفناج؟

خرفه منبع بسیار خوبی از اسید آلفا لینولنیک است. آلفا لینولنیک یک اسید چرب امگا 3 است که نقش مهمی در رشد و نمو انسان و در پیشگیری از بیماری ها دارد. نشان داده شده است که خرفه پنج برابر بیشتر از اسفناج حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه