English

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

فوتی‌های ناشی از مصرف مشروبات الکل امسال ۶۴۴ نفر شد/ ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح آمار ثبتی این سالزمان در سال گذشته گفت: آمار فوتی‌های ناشی از تصادف رانندگی افزایش ١۶.٢ درصدی داشته است.

فوتی‌های ناشی از مصرف مشروبات الکل امسال ۶۴۴ نفر شد/ ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، عباس مسجدی آرانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، به تشریح برخی از آمارها از خدمات و اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در آمارهای مربوط به تصادفات رانندگی دقیق‌ترین آمار مربوط به سازمان پزشکی قانونی است که در داخل کشور و مجامع جهانی مورد استناد قرار می‌گیرد، بر این اساس در سال ١۴٠١ متاسفانه ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ١۴٠٠ افزایش ١۶.٢ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۶۴۴ نفر درپی مصرف الکل درسال ١۴٠١ خبر داد و گفت که در ماجرای مسمومیت الکلی استان البرز تعداد جانباختگان تاکنون ١٠ نفر بوده است.

وی شمار قربانیان مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن را ٩١٣ نفر در سال ١۴٠١ اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ١۴٠٠ که شمار فوتی‌ها ٨٣٩ نفر بود، افزایش ۸ درصدی داشته است.

 

 

شمار فوتی‌های مصرف الکل در ١۴٠١ به ۶۴۴ نفر رسید

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش ٣٠ درصدی مرگ درپی مصرف الکل در سال ١۴٠١ خبرداد و گفت: در سال ١۴٠١ متاسفانه ۶۴۴ نفر درپی مصرف الکل جان خود را از دست دادند.

وی درباره آخرین آمار جانباختگان مصرف الکل در استان البرز نیز گفت: تاکنون ١٠ نفر درپی حادثه اخیر که به دنبال مصرف الکل رخ داده است، جان خود را از دست داده‌اند.

 

متقاضیان تغییر جنسیت ۸ درصد افزایش یافت

وی درباره آمار متقاضیان تغییر جنسیت در سال ١۴٠١ نیز گفت: در مجموع ٨٧٣ نفر برای تغییر جنسیت و معاینه اولیه روانی ملال جنسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد ۶١١ نفر خواستار تغییر جنسیت از زن به مرد و ٢۶٢ نفر نیز خواستار تغییر جنسیت از مرد به زن بودند.

مسجدی آرانی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال ١۴٠٠ که شمار متقاضیان ٨٠٨ مورد بود هشت درصد افزایش داشت، گفت: متاسفانه یکی از دلایل افزایش این آمار افسارگسیختگی است که در فضای مجازی وجود دارد.

 

 ۵۵۲۸ نفر در سال گذشته با مصرف موادمخدر کشته شده‌اند

وی شمار قربانیان سومصرف موادمخدر در سال گذشته را ۵۵٢٨ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ١۴٠٠ که شمار فوتی ‌ها ۵٣٢٨ نفر بود، افزایش ٣.٨ درصدی داشته است.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه