English

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر:

بیش از ۶۴ هزار نسخه برای حجاج ایرانی در عربستان صادر شده است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ابراز داشت: در ۲۶ روز گذشته بیش از ۶۴ هزار و ۴۰۹ نسخه دارویی در درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان‌ها در مکه و مدینه برای حجاج ایرانی صادر شده است.

بیش از ۶۴ هزار نسخه برای حجاج ایرانی در عربستان صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعلی مرعشی در تشریح خدمات این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال افزود: از سوم تا ۲۹ خرداد در مجموع، ۱۲۹ هزار و ۳۳۰ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت هشت هزار و ۱۸۱ مورد خدمات پاراکلینیکی ازجمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، ۱۸ هزار و ۵۸۶ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشور ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۶۴ هزار و ۴۰۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۶۸۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

به گفته وی، اکنون ۳۷ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: تا عصر روز یکشنبه 28 خرداد، تعداد ۷۷۳ نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ از خدمات بستری و درمان بهره برده‌اند که در این مدت ۱۳۶ نفر در بخش ccu بستری شده و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه