English

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

عربستان هنوز جواب سهمیه اضافی حج ایران را نداده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: کشورعربستان هنوز با درخواست افزایش سهمیه حج ایران موافقت نکرده است.

عربستان هنوز جواب سهمیه اضافی حج ایران را نداده است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در جریان دیدار با زائران در یکی از هتل‌های شهر مکه، درباره فراهم کردن امکان حضور بیشتر زائران ایرانی به‌ویژه جوانان در حج، اظهار کرد: هدف ما این است که هر سال تعداد بیشتری از زائران برای زیارت خانه خدا عازم عربستان شوند، اما کشور میزبان برای هر کشور تعداد مشخصی سهمیه درنظر گرفته است.

او افزود: مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته، ولی هنوز عربستان با این درخواست موافقت نکرده است؛ چرا که آن‌ها هم محدودیت‌هایی دارند.

ایران امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر به حج اعزام کرده است، درحالی که سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه حج امسال، با توجه به انتظار بیش از یک میلیون زائر ایرانی، به عربستان پیشنهادها و درخواست‌هایی داده، حتی حجت‌الاسلام احمد آزادیخواه ـ رییس فراکسیون حج مجلس ـ احتمال افزایش سهمیه حج تا ۱۰۰ هزار نفر را مطرح کرده بود.

سازمان حج و زیارت پیش‌بینی کرده است با روندی که عربستان در تعیین سهمیه حج دارد، آن یک میلیون نفر تا ۱۵ سال منتظر حج بمانند.

عربستان که پس از سه سال محدودیت، پیش‌بینی کرده در حج امسال میزبان دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر باشد به دلیل ظرفیت محدودیت زیرساخت، برای افزایش سهمیه کشورها معمولا مقاومت نشان می‌دهد، با این حال گاهی حسن روابط دیپلماتیک این مقاومت را کاهش می‌دهد، مشابه تجربه‌ای که اندونزی و پاکستان داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه