English

معاون حقوق بشر:

قیام ۱۵ خرداد روش های مبارزه کشور را متحول کرد

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اهداف و روش‌های مبارزه را متحول کرد.

قیام ۱۵ خرداد روش های مبارزه کشور را متحول کرد

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی در مراسم شصتمین سالگرد بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در گلزار شهدای ۱۵ خرداد در میدان بسیج تهران گفت: ما در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ شاهد تحول در اهداف و روش‌های مبارزه بودیم و به همین جهت امام خمینی قیام ۱۵ خرداد را مبدا انقلاب اسلامی معرفی کردند.

وی با اشاره به شرایط سیاسی آن روز و نفوذ اسرائیل، آمریکا و انگلیس در ایران گفت: جامعه و مردم و حرکت انقلابی باید به واسطه این نفوذ متحول می‌شد و ما در ۱۵ خرداد ۴۲ شاهد تحول در روش‌ها و اهداف مبارزه بودیم چراکه استعمار خارجی در کنار استبداد داخلی قرار گرفته بود.

غریب آبادی، قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را قیامی خودجوش توصیف کرد و گفت: رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی در اثرگذاری این قیام بسیار تاثیر داشت و ما می‌توانیم ۱۵ خرداد سال ۴۲ را نقطه آغاز مبارزه با استبداد داخلی و رژیم ستمشاهی و همچنین مبارزه با استکبار خارجی بدانیم.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: همین قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود که ۱۵ سال بعد منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: خداباوری و تلاش برای اعتلای اسلام از ویژگی‌های مکتب امام بود و انقلاب اسلامی با سه کلید واژه عدالت، استقلال و پیشرفت در مسیر حرکت قرار گرفت که ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد استقلال و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی هستیم که مقایسه آن با قبل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی مدل جدید حکومت داری در میان حکومت‌های سیاسی جهان است. 

غریب آبادی گفت: این موفقیت‌ها بود که باعث شد با نهایت دشمنی دشمنان مواجه باشیم و حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی مدل موفقی دارد.

 غریب آبادی گفت: برخی قدرت‌های استکباری به دنبال وابسته کردن ایران هستند و قطعاً کشوری که وابسته شود هیچ اراده‌ای از خود نخواهد داشت و این قدرت‌های استکباری به خیال خود قصد دارند که با اعمال هجمه‌ها، ایران را وابسته به خود کنند، اما با حمایت مردم همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد و می‌شود.

 غریب آبادی گفت: قطعاً مشکلات در کشور وجود دارد که ریشه آن‌ها داخلی و برخی در خارج است و باید مسئولان در جهت حل مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی و رفاهی تلاش مضاعف داشته باشند و این ظرفیت در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بتوانیم بر همه مشکلات فائق شویم.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: دشمنان، ایمان و امید مردم را نشانه رفته اند و قطعاً نجات دهنده کشور از وابستگی به خارج و تنها راه ادامه اصول انقلاب اسلامی، پیروی از مکتب امام راحل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه