English

همزمان با شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد صورت گرفت؛

قیام مردم قم و تجدید بیعت با رهبر انقلاب

مردم حماسه آفرین قم همزمان با شصتمین سالگرد قیام 15 خرداد از مقابل بیت تاریخی امام خمینی(ره) تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) راهپیمایی کردند.

قیام مردم قم و تجدید بیعت با رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری موج قم، مردم انقلابی و حماسه‌ساز شهر مقدس خون و قیام همانند سالیان گذشته با حضور پرشور خود راهپیمایی و آئین بزرگداشت قیام 15 خرداد را همزمان با شصتمین سالگرد این قیام تاریخ‌ساز برگزار کردند.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم قم در کنار علما، فضلا، طلاب و روحانیون از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مقابل بیت تاریخی امام خمینی(ره) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کرده تا ضمن تاکید بر تداوم آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری نیز تجدید بیعت داشته باشند.

گفتنی است، در تاریخ 15 خرداد سال 1342 شاهد تجمع و راهپیمایی مردم برخی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) بودیم که این تظاهرات در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شده و تعدادی از مردم مجروح و کشته شدند.

دستگیری امام خمینی(ره) نیز به دلیل سخنرانی ایشان در مدرسه فیضیه علیه محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران بود که طی آن امام خمینی(ره) حکومت پهلوی را به حکومت یزید تشبیه کرده بود.

لازم به ذکر است، امام خمینی(ره) به دلیل کشته شدن جمعی از مردم در این روز و قیام، 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد و این تاریخ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز تعطیل رسمی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه