English

وزارت علوم؛

دانشگاه‌ها برای جذب ۲۰ درصد اساتید خود از بین استعدادهای درخشان مجوز دارند

قائم مقام وزیر علوم گفت: هر دانشگاه‌ اجازه جذب ۲۰ درصد از استعدادهای درخشان خود را به عنوان استاد دارد و دانشگاه‌ها از این ظرفیت استفاده کنند و اجازه ندهند نخبگان از دانشگاه بروند.

دانشگاه‌ها برای جذب ۲۰ درصد اساتید خود از بین استعدادهای درخشان مجوز دارند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سلیمانی در شصت و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی کشور که امروز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه دشمن برای دانشگاه های ما طراحی دارد، گفت: به دلیل اینکه دانشگاه می تواند در تمدن سازی دخالت داشته باشد و بیشتر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران توسط دانشگاهیان شکل گرفته است. بنابراین دشمن برای دانشگاه های ما طرح و ایده هایی دارد.

وی در این درخصوص توضیح داد: دشمن با تخلیه نخبگان از داخل کشور به دنبال تضعیف دانشگاه ها است و برای زنان نیز طرح‌هایی خاص دارد و هر دو طرح را با مطالعات زیاد پیش می‌برد. البته این طرح‌ها برای کشورهای دیگر هم اجرا شده است، ولی در کشور ما با قدرت چندبرابر دنبال می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم گفت: آمریکایی‌ها این پروژه را تعریف کردند که بررسی کنند در ایران چرا و چگونه شخصیت هایی مثل امام (ره) و رهبری خلق می‌شوند؟ آنها به این نتیجه رسیدند که نقش مادر و زن در خلق این شخصیت ها بی نظیر است.

به گفته قائم‌ مقام وزیر علوم، دشمنان ما تصمیم گرفتند تهاجم فرهنگی را در حوزه زنان انجام دهند. زیرا اگر طهارت و عفت زنان را بگیرند، کشور را زمین می‌زنند.

وی با اشاره به درخواست رهبری از دانشگاه ها مبنی بر کسب مرجعیت علمی افزود: گام های زیادی به سمت مرجعیت علمی برداشته شده، اما این مسیر باید ادامه یابد. رهبری نیز خواستار انجام آمایش آموزش عالی شده‌اند و وزارت علوم در این زمینه تلاش خود را می کند ولی همه نهادها باید به میدان بیایند تا قوانین و آیین نامه ها را تببین کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در ادامه به پایه های تشویقی برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: این پایه های تشویقی تصویب و ابلاغ شده، باید همه این موارد را مرور و برای دانشجویان و اعضای هیات علمی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: موارد مختلفی مانند شاگردپروری، تألیف کتب و فناوری در این پایه ها لحاظ شده است. دانشگاه ارومیه کتابچه ای از این پایه های تشویقی درست کرده است، دانشگاه‌های مختلف با شیوه‌های متفاوت فرهنگی این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

سلیمانی تاکید کرد: شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی و فرهنگی نیز تصویب شده و توجه به اجرای آن موجب تحول اساسی در دانشگاه می شود.

وی با اشاره به آیین نامه جذب استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه ها اجازه جذب ۲۰ درصد از استعدادهای درخشان به عنوان استاد دانشگاه دارند. لازم است دانشگاه ها از این ظرفیت استفاده کنند و اجازه ندهند نخبگان از دانشگاه بروند. همچنین امکان جذب از دانشگاه های دیگر نیز بر اساس این آیین نامه وجود دارد.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: باید نخبگان را زیر چتر خود بگیریم و نگذاریم با تنگ نظری از دانشگاه خارج شوند.

سلیمانی درپایان به ضرورت استفاده از ظرفیت دانشجویان پسادکتری اشاره کرد و گفت: دانش آموخته های مقطع دکتری با استفاده از ظرفیت پسادکتری می توانند با برخورداری از حقوق در دانشگاه ها به تحقیقات خود ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه