English

وزارت علوم از ۵۲ استاد نمونه کشوری تقدیر کرد

مشاور رئیس مرکز هیأت‌های ممیزه وزارت علوم با اشاره به انتخاب ۵۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان استاد نمونه، گفت: تعداد بانوان انتخاب شده برای تقدیر به عنوان اساتید نمونه بیشتر از سال‌های گذشته بود.

وزارت علوم از ۵۲ استاد نمونه کشوری تقدیر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالحسین طاهری در سی‌امین دوره نکوداشت استاد نمونه که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: این مراسم از سال تحصیلی ۷۰ تا کنون برگزار شده و طی آن از ۴۸۰ استاد از ۵۴ دانشگاه تقدیر شده‌است. امسال و در سی امین دوره نیز از ۵۲ استاد تجلیل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرایند انتخاب عضو هیأت علمی نمونه بر اساس دستور العمل مشخصی است که هر ساله بازنگری می‌شود، افزود: آخرین بازنگری این آیین نامه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و امسال بر اساس دستورالعمل، تقاضای دانشگاه‌ها را برای انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری بررسی کردیم.

مشاور رئیس مرکز هیأت‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل اعضای هیأت علمی رسمی دانشگاه مجاز به تشکیل پرونده هستند، هر دانشگاه با داشتن ۱۰۰ عضو هیأت علمی یک سهمیه برای ارسال پرونده دارد و حداکثر سقف ارسال پرونده ۶ نفر است.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین تعداد متقاضی استاد نمونه را داشتیم، گفت: تعداد ۱۲۶ پرونده متقاضی از ۴۴ دانشگاه ارسال شد که بیشترین تعداد در حوزه فنی و مهندسی بود که البته حوزه های علوم انسانی پایه یعنی کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و معماری به ترتیب در رتبه های آخر قرار گرفتند.

این مقام مسول افزود: حدود ۲۰ نفر در حوزه فنی و مهندسی، ۱۳ نفر علوم پایه، ۱۲ نفر در حوزه علوم انسانی که ۶ نفر کشاورزی منابع طبیعی و یک نفر هنر و معماری به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: تعداد بانوان انتخاب شده برای تقدیر به عنوان اساتید نمونه بیشتر از سال های گذشته بود.

تعداد ۵۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امروز در آیین گرامیداشت تقدیر از اعضای هیات علمی نمونه کشوری با حضور وزیر علوم معرفی و تقدیر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه