English

دبیر ستاد حقوق بشر:

دولت آمریکا به مهاجران و زندانیان احترام‌ نمی‌گذارد

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا دارای بیشترین زندانی است و زندانیان زیادی در زندان‌هایش به دلیل برخورد بد فوت می‌کنند.

دولت آمریکا به مهاجران و زندانیان احترام‌ نمی‌گذارد

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم غریب آبادی در دومین جلسه هم اندیشی و هم افزایی ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر با اشاره به نمونه‌هایی از جنایات امریکا در حق بشریت گفت: آمریکا در تمام حوزه‌ها دچار نقض حقوق بشر شده است. در داخل امریکا حقوق سیاه پوستان و رنگین پوستان و حقوق زنان و کودکان و زندانیان و مردم آمریکا نقض می شود.

وی با بیان اینکه آمریکا دارای بیشترین زندانی است و بیش از دو میلیون زندانی دارد، گفت: زندانیان زیادی در زندان های آمریکا به دلیل برخورد بد فوت می کنند. میزان قتل سیاه پوستان توسط پلیس امریکا در این کشور بیداد می کند. میزان افرادی که در امریکا با سلاح های خود امریکا کشته می شوند وحشتناک است.

وی افزود: درست است که ما مجازات سالب حیات را پیش بینی کردیم ولی مفهوم این است کسی نمی تواند حیات را به صورت خودسرانه از انسان ها سلب کند ولی در امریکا حق حیات انسان ها توسط توسط پلیس سلب می شود. جامعه آمریکا احترامی به حق حیات انسان‌ها ندارد و به مهاجران و زندانیان هم احترام‌ نمی گذارد اما از خودش الگوی حقوق بشری تولید کرده و قطعا باید افشا شود.

غریب آبادی با بیان اینکه ما مخالف هستیم حقوق مردم توسط هر کشوری نقض شود، گفت: یک یا دو میلیون نفر از افریقا در حال انتقال به امریکا بودند که بیمار شدند و امریکا همه آنها را در دریا ریخت. ۴ میلیون نفر را در ویتنام کشت و مرتکب جنایاتی هم در مکزیک و امریکای لاتین و عراق و ... شده است. ۵۰۰ هزار کودک زیر ۱۸ سال در اثر تحریم های امریکا جان خودشان را از دست دادند. امریکا تجاوز هایی در منطقه ما داشته است و حمایت گسترده ای از رژیم صهیونیستی دارد. این مسایل نمونه هایی از جنایات امریکا در حق بشریت است. من کشوری را مثل امریکا ندیدم که اینگونه در نسل کشی و کشتار مردم بیگناه و نقض حقوق مردم نقش افرینی کرده باشد و وقیحانه مدعی حقوق بشر باشد، در صورتی که امریکا ذی صلاح نیست که بخواهد از حقوق بشر صحبت کند.

وی افزود: مردم ما که مستقیم جنایات امریکا را لمس کردند واقفند و باید تلاش کنیم دستگاه هایی که مقبولیت بین المللی دارند مثل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی سازمان های ما که ارتباطات بین المللی دارند، جنایات امریکا در عرصه بین المللی را به تصویر بکشند. ‌

وی تاکید کرد: ما باید اقداماتمان را در سال جاری در دو موضوع برجسته کنیم؛ یکی در حوزه تحریم‌ها است که حدود ۲۰ تا ۳۰ کشور تحت تحریم یکجانبه امریکا هستند و باید به آن برجستگی ویژه داد و دیگری موضوع تروریسم است و باید آن را برجسته کرد.

غریب آبادی ادامه داد: هیچ کشوری مثل ایران قربانی تروریسم نبوده است. ۱۷ یا ۲۰ هزار قربانی تروریسم داریم و باید حمایت امریکا از گروهک تروریستی را برجسته کنیم و اینگونه نیست که امریکا فقط از ابزار تروریستی راجع به ایران استفاده کرده باشد، بلکه هرجا گروهک تروریستی باشد امریکا نقش دارد مانند داعش و جبهه طالبان و ... چه کسی آنها را حمایت کرده است؟

غریب آبادی با بیان اینکه باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم، گفت: وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی انتظامی و وزارت ورزش و سازمان بهزیستی در رابطه با سازمان های مردم نهاد نقش دارند.

وی گفت: ما ۱۳۰ نماینده در خارج از کشور و ۶۰ یا ۷۰ رایزنی فرهنگی داریم که ۲۰۰ ظرفیت می شود و انتظار این است حداقل هر کدام از آنها که در خارج از کشور مسئولیت دارند یک مصاحبه کنند.

وی در پایان گفت: در هفته آینده کتاب نقض حقوق بشر امریکا رونمایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه