English

براساس اعلام سازمان هواشناسی ،

دو سامانه جوی گرد و خاکی روزهای آینده کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی از فعال شدن دو سامانه جوی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ در برخی استان‌های کشور در روزهای آینده خبر داد.‌

دو سامانه جوی گرد و خاکی روزهای آینده کشور را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ دو سامانه جوی طی روزهای آینده در کشور فعال می‌شود که بر اساس آخرین پیش یابی سازمان هواشناسی سامانه اول، گذر امواج تراز میانی و بارندگی را در پی خواهد داشت و سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ خواهد شد.

طبق گفته‌های سازمان هواشناسی ، احتمال می‌رود سامانه اول منجر به لغزندگی جاده‌ها، برخورد صاعقه، بارش تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ در نواحی کوهستانی را شود.

همچنین سامانه جوّی دوم نیز افزایش شدید سرعت باد را در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

بر این اساس این سازمان توصیه کرد: هم‌وطنان از برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند؛ همچنین در فعالیت‌های کوهنوردی، گذر از حاشیه رودخانه‌ها، جابه جایی عشایر و سفرهای برون شهری احتیاط شود.

با توجه به صدور هشدار زرد هواشناسی، دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی باشند و دهانه پل‌ها پاکسازی و کانال‌ها و آب روها لایروبی شوند.

لازم به ذکر است؛ خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، ایراد خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط اشیا، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال، از مخاطرات احتمالی سامانه یاد شده هستند.

این سازمان خطاب به هم‌وطنان هشدار داد: لازم است هم‌وطنان از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و در هنگام ترددهای جاده‌ای، فعالیت‌های عمرانی، عبور و مرور و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط ورزند؛ از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و همچنین از سمپاشی و محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه