English

کیفیت هوای تهران ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۸۴ و سالم است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران امروز جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ شاخص کیفیت هوا در حال حاضر روی عدد ۸۴ و در بازه سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۸۴ و سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها تا صبح امروز سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، علاوه براین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال تشکیل و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با شکل‌گیری ناپایدار جوی تا اواخر وقت جمعه و افزایش تندی باد، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در روز شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه نیز با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد. افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر و احتمال گسیل گردوخاک در برخی مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۸۴  و در شرایط قابل قبول قرار دارد. همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه