English

پلیس اعلام کرد؛

تمکین ۸۴ درصدی مردم از پیام‌های کشف حجاب

فراجا عنوان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است که بیش از ۸۴ درصد تمکین کرده‌اند.

تمکین ۸۴ درصدی مردم از پیام‌های کشف حجاب

به گزارش خبرگزاری موج، فراجا اعلام کرد: بی شک رعایت قوانین و ارزشهای ایرانی- اسلامی، نقطه مشترک قاطبه مردم فهیم کشور است و بانوان و دختران بر اساس مسئولیت اجتماعی و تکلیف ایمانی، انسانی و شهروندی خویش برای جلوگیری از رواج ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه نسبت به رعایت پوشش مناسب و در شأن و منزلتشان، اقدام می‌کنند.

همچنین همه شهروندان ضمن عمل به توصیه‌های پلیسِ خودشان و دیگر سازمان‌های متولی فرهنگ عمومی در خصوص رعایت حجاب، در مشی و رفتارشان حامی و مروجِ روح معنویتِ و پوشش هنجار مند در جامعه هستند.

پلیس به استناد قانون، به عنوان مجری و ضابط قضائی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه محترم قضائیه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری و مفاد قانون است، آشکار است که رفتار پلیس حتماً متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خواهد بود پلیس، در مواجهه با معدود افرادی که گویی از کره‌ای دیگر آمده‌اند و از عرف و هنجارهای کشور مطلع نیستند و قوانین را نادیده می‌گیرند قانون می‌کنند، اعمال قانون می‌کند.

از زمان اجرای طرح در طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است؛ که بالغ بر ۸۴ درصد تمکین و صرفاً پیامک دوم برای تعداد انگشت شماری که متأسفانه رعایت نکرده‌اند پیامک دوم مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال و در صورت تکرار برای ای ن بار سوم خودروی آنان متوقف و راهی پارکینگ می‌شود.

در قبل از اجرای طرح فرماندهان انتظامی استان‌ها اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با متصدیان و نمایندگان واحدهای صنفی و اماکن عمومی مبنی بر لزوم رعایت ابلاغیه‌های صادره در زیرمجموعه شأن نمودند که همکاری اصناف و رعایت متصدیان بی نظیر بود که در این خصوص جای تشکر و قدردانی دارد.

در تداوم اجرای این طرح، ۳۵۰۰ پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحدهای صنفی ارسال که ۵۳۲ تعهد الکترونیکی اخذ شد و متأسفانه همکاران ما مجبور گشتند ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را به علت عدم توجه به تذکرات قبلی، پلمپ و پرونده قضائی تشکیل دهند و در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد قلیلی از هنجار گریزان به مراجع قضائی ارجاع شدند.

پلیس مأموریت‌های متنوع و متعددی دارد، از مقابله بی امان با سارقان، پیشگیری از سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر و تحویل به مراجع درمانی و تلطیف سیمای شهر گرفته تا صیانت و حراست از جای جای کشور، مرز تا کوچه پس کوچه‌های شهرها و صدها مأموریت مهم دیگر، همه و همه با هدف برقراری امنیت صورت می‌پذیرد که طبیعتاً انجام و فرجام بهینه این مأموریت‌ها مستلزم حمایت و همراهی مردمان عزیزمان است و اعداد و ارقام اعلام شده در بالا بیانگر غنای فرهنگی جامعه، هوشمندی و اخلاق مداری شهروندان است و پلیس فراجا از شهروندان گرانقدر و عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کند.

انتظار می‌رود کماکان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، نخبگان، اساتید، هنرمندان، اصحاب رسانه، مراجع دینی و علمی پیگیر وظایف نهادهای فرهنگ ساز در زمینه‌های مختلف اجتماعی باشند و خود نیز برای این مهم با استفاده از شیوه‌های اقناعی و ایجاد گفتمان و صمیمیت تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه