English

شیوه خاص کلاهبرداری در معامله خودرو برملا شد

فرمانده انتظامی البرز ابراز داشت: کلاهبردارانی که از طریق سایت‌های خرید و فروش لوزام دست دوم سوژه‌های خود را از بین اشخاصی که خودرو خود را جهت فروش آگهی کرده و با شیوه متقلبانه اقدام به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

شیوه خاص کلاهبرداری در معامله خودرو برملا شد

به گزارش خبرگزاری موج، سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری از طریق خرید خودرو، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از این بود که کلاهبرداران ابتدا سوژه های خود را از بین افرادی که خودرو خود را آگهی کرده اند انتخاب و پس از انجام قرار حضوری ، اقدام به تنظیم قولنامه می نمودند؛ پس از آن فروشنده را به یک دفترخانه هدایت و در این فاصله زمانی دیگر اعضای باند بوسیله چکش ضرباتی را به قسمت زیر صندوق عقب خودرو وارد نموده و پس از تائید توسط کارشناس رنگ اقدام به دریافت مبالغی که در قولنامه با عنوان ضرر و زیان قید شده نموده سپس برگه قولنامه و برگه رسید کارشناسی رنگ را با هدف از بین بردن مستندات و جلوگیری از شکایت پاره کرده و از محل متواری می شدند .

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به شناسایی هفت کلاهبردار در این خصوص بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته همه متهمان در چند نقطه از استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار محمدیان اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده و بررسی حساب این افراد نشان از جابجایی بیش از ۴۲ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم تا در هنگام معامله با افراد ناشناس نهایت دقت خود را به کارگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک پلیس را در جریان موضوع بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه