English

عین اللهی خبر داد؛

۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود / ۷۵ درصد ایرانی‌ها در مقابل کرونا واکسینه اند

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که ۷۵ درصد مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود.

۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود / ۷۵ درصد ایرانی‌ها در مقابل کرونا واکسینه اند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که ۷۵ درصد مردم در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند، از آمادگی اهدای واکسن کرونا به کشور زیمبابوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام عین اللهی، در حاشیه امضای تفاهم نامه و دیدار با "کنستانتینو چیوانگا" وزیر بهداشت زیمبابوه با بیان اینکه در سال‌های اخیر بین ایران و زیمبابوه همکاری‌های مؤثری صورت گرفته است، افزود: در عصر کنونی شاهدیم که قدرت‌های سلطه جو علیه کشورهای مستقل، تحریم‌های غیر قانونی و ناجوانمردانه ای را اعمال می‌کنند و حتی در شرایطی که ویروس کرونا همه گیر شد، تحریم‌ها را ادامه دادند؛ اما ما در جمهوری اسلامی به رغم اعمال این محدودیت‌ها، با تکیه بر علم و فناوری و به فعلیت در آوردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایمان، بر مشکلات فائق آمدیم.

وزیر بهداشت در خصوص پیشرفت‌هایی که در حوزه سلامت حاصل شده است، گفت: زیمبابوه کشور دوست و مورد اعتماد ایران است و علاقه مندیم که همکاری‌هایمان را با کشورهای دوست استمرار بخشیده و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و زیمبابوه ظرفیت‌های قابل توجهی برای همکاری‌های متقابل دارند، ادامه داد: باید بتوانیم روابط دوستانه را در عمل به اثبات برسانیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد تعمیق روابط و گسترش همکاری بین دو کشور باشیم.

عین اللهی عنوان کرد: ایران در بخش آموزش علوم پزشکی، بهداشت، درمان، پژوهش و فناوری و تولید واکسن و مقابله با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت را از دستاوردهای عرصه سلامت جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت دارند، همچنین، ۹۶ واحد مجری در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و تقریباً در تمام استان‌های کشور کرسی‌های آموزش علوم پزشکی فعالند.

وزیر بهداشت، تعداد اعضای هیأت علمی در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی را ۲۲ هزار نفر برشمرد و گفت: در حال حاضر، ۲۷۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

عین اللهی ضمن تاکید بر لزوم همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین دو کشور، گفت: علاقه مندیم که دوره‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی برگزار کنیم و اساتید و متخصصان دو کشور با یکدیگر در تعامل بوده و طرح‌های مشترک را دنبال کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ملت ایران تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشورمان در داخل تولید می‌شود که دارای کیفیت بسیار خوبی هستند.

وی در خصوص تولید تجهیزات پزشکی داخلی، افزود: همچنین، در ایران انواع تجهیزات پزشکی پیشرفته از جمله دستگاه سی تی اسکن و شتاب دهنده‌ها، تولید می‌شود.

عین اللهی گفت: ما آمادگی داریم تا تجارب خود در زمینه ساخت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی را با کشور زیمبابوه به اشتراک بگذاریم که در این زمینه لازم است کارگروهی متشکل از نمایندگان دو کشور، تشکیل شود تا طی برنامه‌ای مدون، این هدف دنبال شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه خون و فرآورده‌های خونی، بانک خون پیشرفته‌ای در کشورمان وجود دارد، ادامه داد: در حوزه آموزش و بهداشت نیز شبکه بسیار پیشرفته‌ای در کشور ایجاد شده است؛ در حال حاضر، در تمام روستاها "خانه بهداشت" دایر است و بهورزان به عنوان مراقبان سلامت، اولین سطح مراقبت را به عهده دارند که در صورت لزوم و نیاز به درمان، بیمار به پزشک خانواده و سپس به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا، ۶ نوع واکسن با پلتفرم‌های مختلف در کشور تولید شد و در حال حاضر، ۷۵ درصد مردم ایران واکسینه شده اند؛ به طوری که این میزان در گروه هدف به ۹۰ درصد رسید. لذا، در صورت نیاز، آمادگی اهدای واکسن کووید ۱۹ به کشور زیمبابوه را داریم.

وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین در زمینه درمان سرطان، پیوند اعضا و روش‌های نوین و پیشرفته درمانی، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته و انواع روش‌های درمانی نو در کشورمان انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی