English

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفتگو با خبرگزاری موج:

لزوم انتقال مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش/ ۲۰ هزار مهدکودک منتقل شد

همتی فر با اشاره به بانک آماری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی از حدود ۳۵ هزار مهدکودک موجود در سرتاسر کشور، حدود ۲۰ هزار مهدکودک از طریق سامانه‌ای که سازمان به این منظور راه اندازی کرده ثبت نام کرده اند.

لزوم انتقال مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش/ ۲۰ هزار مهدکودک منتقل شد

به گزارش خبرگزاری موج، پس از بیانات رهبر انقلاب در سی و چهارمین اجلاس سراسری رؤسا و مدیران آموزش و پرورش که بیان کردند مهد کودک ها ذیل آموزش و پرورش است و باید برای مهدکودک ها برنامه داشته باشید، در آذر ماه سال گذشته علیرضا حاجیان زاده رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وقت، به منظور ساماندهی مهدهای کودک از تشکیل کمیته انتقال مهدهای کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش در ستاد کشوری و کارگروه‌های انتقال استانی خبر داد.

مجتبی همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درخصوص پرونده انتقال مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش، پیرو اظهارات رهبر معظم انقلاب گفت: براساس اساسنامه نوشته باید تمام مراکزی که تا پیش از این دستور فعال بودند در فرآیند تطبیق ضوابط جدید قرار گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: درحقیقت طبق این اساسنامه، باید پیش دبستانی های وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مهدکودک‌های وابسته به سازمان بهزیستی که تمام مجوزهای رسمی و قانونی را اخذ کرده اند در فرآیند جدید انتقال قرار بگیرند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به بانک آماری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی از حدود ۳۵ هزار مهدکودک موجود در سرتاسر کشور، حدود ۲۰ هزار مهدکودک از طریق سامانه‌ای که سازمان به این منظور راه اندازی کرده ثبت نام کرده اند.

همتی فرد در این باره تاکید کرد: تعدادی از این مهدکودک ها با ورود به سامانه مربوطه درخواست را ثبت و با تطبیق شرایط، فرآینده انتقال خود را به اتمام رسانده اند.

وی با اشاره به مقاومت برخی جریان ها نسبت به انتقال مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان همواره بر روی ضوابط موجود پافشاری می کند اما بنا دارد با ایجاد شرایط سهل نظر مخالفان طرح را جلب نماید. در واقع بناداریم همانگونه که روی استاندارد‌ها و حدنصاب‌ها اصرار و پافشاری کنیم، فرآیند‌ها را ساده‌تر کنیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان خاطر نشان کرد: به تمام همکاران استانی اعلام کرده ایم اگر تاییدیه‌ای بنابر ضوابطی که سازمان اعلام کرده است از گذشته وجود دارد، این تاییدیه‌ها مانند تاییدیه‌های مرتبط با گزینش، سلامت فردی و موارد این چنینی مورد پذیرش قرار بگیرد تا بتوانیم فرآیند تطبیق را ساده تر و سریع تر به سرانجام برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه