English

براساس آخرین آمار ؛

فوتی های زلزله خوی ۳ و مصدومان ۹۷۳ نفر هستند/ مراحل ابتدایی آوارابرداری شروع شد

وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن از اولین دقایق زمین لرزه با حضور در منطقه زلزله زده خوی از بسیج امکانات برای امدادرسانی و آواربرداری خبر داده اند.

فوتی های زلزله خوی ۳ و مصدومان ۹۷۳  نفر هستند/ مراحل ابتدایی آوارابرداری شروع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، استاندار آذربایجان غربی گفت: ارزیابی خسارت زلزله خوی به سرعت آغاز شده و به انجام خواهد رسید.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی که با موضوع زلزله خوی و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، افزود: اکیپ‌های مربوط به ارزیابی‌ها از سوی بنیاد مسکن و برخی نهادهای دیگر به صورت سه شیفته در این خصوص مشغول کار می‌شوند.

وی اضافه کرد: البته در کنار بررسی‌های کارشناسی باید اکیپ‌های ویژه در راستای اقناع سازی مردم در خصوص میزان خسارت‌ها فعالیت کنند چون نارضایتی برخی خانواده‌ها از میزان خسارت تعیین شده در زلزله‌های پیشین وجود داشت.

محمدصادق معتمدیان افزود: تاکنون 973 مصدوم زلزله خوی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان غربی مراجعه کرده‌اند که مراجعه 858 نفر از آنان به بیمارستان شهرستان خوی و مابقی به بیمارستان‌های شهرستان‌های سلماس و چایپاره بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

شب ملتهب خوی با ۳۵ پس لرزه/ آمار خسارات جانی ۳ کشته و ۹۷۳ مصدوم رسید

 

معتمدیان تصریح کرد: 10 مصدوم زلزله خوی جراحی اورژانسی داشته و 24 نفر نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: همچنین زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

ستاد بحران زلزله خوی

آوار برداری در مناطق زلزله‌زده شروع و پرداخت تسهیلات به زود مصوب می شود 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با حضور در جمع مردم زلزله زده خوی گفت: عملیات آواربرداری واحدهای خسارت دیده در جریان زلزله شب گذشته خوی آغاز شده و ظرف یکی دو روز آینده میزان کل خسارات را اعلام می‌کنیم.

نیکزاد درباره مبلغ تسهیلات به واحدهایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند گفت: مبلغ وام توسط دولت مصوب می‌شود و هنوز چیزی در این زمینه مشخص نیست. وزیر کشور پیشنهاد میزان وام را به هیأت دولت می‌برد و در آن‌جا به تصویب می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه