English

معاون وزیر کار:

در نه ماه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره گواهینامه مهارت صادر شده است

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای گفت: در ۹ ماهه سال جاری از دو میلیون و ۹۲ هزار نفر سنجش مهارت به عمل آمده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره گواهینامه مهارت نیز صادر شده است.

در نه ماه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره گواهینامه مهارت صادر شده است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر در ۹ ماهه سال جاری، بیان کرد: طی این مدت ۶۳۲ هزار نفر در بخش دولتی و ۶۷۸ هزار نفر در بخش غیردولتی، موفق به کسب آموزش های مهارتی شدند.

به گفته وی در ۹ ماهه سال جاری از دو میلیون و ۹۲ هزار نفر سنجش مهارت به عمل آمده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره گواهینامه مهارت نیز صادر شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه گواهینامه‌های مهارت، معتبرترین مدرک مهارتی در سراسر کشور و در سطح بین المللی هستند، اظهار کرد: گواهینامه‌های مذکور برای تمامی افراد، پس از کسب آموزش های مهارتی آموزش و شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان صادر خواهد شد.

حسینی‌نیا ارائه آموزش‌های مهارتی کیفی و متناسب با نیاز بازار را اولین گام در ارتقای اعتبار آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای عنوان کرد و گفت: بهره گیری از آزمونگران خبره شاغل در بخش‌های مختلف، از دیگر مولفه های ارتقاء کیفیت در سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای است. از این رو ۱۲ هزار و ۵۰۶ آزمونگر عملی آموزش های فنی و حرفه‌ای، مورد بررسی و تعیین صلاحیت حرفه ای قرار گرفتند.

وی درعین حال اعطای گواهینامه مهارت به کسی که شایستگی و صلاحیتش را ندارد، خیانت بزرگ در جنایات خواند و افزود: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، هماهنگ کننده و چرخه تضمین کیفیت فرآیند آموزش است.

وی با بیان اینکه زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به ۷ روز کاری کاهش یافته است، گفت: گواهینامه‌های مهارت از سال ۱۳۹۱ با راه اندازی پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از حالت مقوایی با مهر برجسته خارج و به صورت اینترنتی صادر می شود.

معاون وزیر کار همچنین از ایجاد ۵۹ کارگاه سنجش عملی مهارت و ۳۸ سایت آزمون الکترونیکی در سال جاری خبر داد و افزود: کارآموزان و متقاضیان دریافت گواهینامه‌های مهارت، می‌توانند پس از کسب مهارت لازم، طبق استانداردهای تدوین شده سازمان بین المللی کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آزمون های هماهنگ و یا از طریق آزمون‌های تفاهم‌نامه اصناف، تفاهم نامه میراث فرهنگی، اتحادیه صنعت ساختمان و یا آزمون ادواری شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی در آزمون کتبی و عملی این سازمان، نسبت به دریافت این گواهینامه ها اقدام کنند.

حسینی نیا ادامه داد: دانش و مهارت‌های فناوری اطلاعات در حال تبدیل به ابزار آموزشی است و اشتیاق کارآموزان برای استفاده از آموزش الکترونیک (e-learning) به دلیل عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی افزایش یافته است که این امکان در برگزاری آزمون الکترونیکی نیز وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای در پایان کسب و ارتقاء مهارت را موجب بالا رفتن کارآیی و کارآفرینی نیروی انسانی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم دانست و گفت: رسیدن به این مهم، داشتن برنامه‌ای جامع، سنجیده، کارآمد و به روز را در حوزه سنجش می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه