English

سردار مهری خبر داد؛

جزئیات اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به سربازان

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: به سربازانی که گواهینامه مهارت آموزی دریافت می‌کنند، بعد از خدمت ۳۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

جزئیات اعطای وام 30 میلیون تومانی به سربازان

به گزارش خبرگزاری موج، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مهارت آموزی سربازان گفت: همه مشمولان قبل از اعزام به خدمت، میزان مهارت و تحصیلات خود را در سایت سازمان نظام وظیفه ثبت ‌می‌کنند و با توجه به آن بین نهاد‌های مختلف از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر توزیع می‌شوند و کار توزیع سربازان را سازمان نظام وظیفه انجام می‌دهد.

او افزود: موضوع مهارت آموزی یکی از تدابیر خوب سازمان نیرو‌های مسلح است و مراحل ابتدایی را طی می‌کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه سربازان آینده سازان کشور هستند، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار سرباز در دوران سربازی مهارت می‌آموزند.

سردار مهری افزود: سربازان رکن اصلی توان دفاعی و انتظامی کشور هستند و در دوران دفاع مقدس بیش از نیمی از رزمندگان را سربازان تشکیل می‌دادند.

او گفت: به سربازانی که گواهینامه مهارت آموزی دریافت می‌کنند، بعد از خدمت ۳۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در رابطه با مکان اعزام به خدمت سربازان گفت: در نظر داریم که سربازان در حین خدمت و مشمولان با اولویت در نزدیک‌ترین مکان به محل اقامت خود و یا تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند و برای سربازان متأهل نیز شرایط مناسبی در نظر گرفته شده است.

او در رابطه با مشمولان خارج از کشور گفت: در گذشته مشمولان مقیم خارج از کشور برای رفت و آمد به کشور باید سه سال از دوران مشمولیت آن‌ها می‌گذشت، اما از این ماه تمام مشمولان مقیم خارج از کشور به شرط اینکه سه سال از اقامت آن‌ها در خارج از کشور گذشته باشد، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به کشور تردد داشته باشند.

سردار مهری در خصوص افزایش حقوق سربازان با بیان اینکه افزایش حقوق سربازان یکی از مطالبات ما در نظام وظیفه است، گفت: حقوق سربازان بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه پرداخت حقوق سربازان توسط دولت انجام می‌شود، گفت: طبق قانون برابر ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق کارکنان باید به سربازان پرداخت شود، اما این کار انجام نمی‌شود و حقوق ۲۰۰ هزار تومانی برای یک سرباز بسیار کم است و حتی پاداش پایان خدمت سربازان پرداخت نمی‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: دولت موظف است تمام سربازان بی بضاعت را تحت پوشش قرار دهد و در طول دوران خدمت نیاز‌های آن‌ها را تأمین کند. همچنین در قانون آمده که سربازان باید تا یک سال بعد از دوران خدمت، تحت پوشش بیمه باشند که این موارد اجرا نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • م

    خیلی جالبه که خودشون مجری کار هستن ولی پاس میدن به نهاد دیگه برای اینکه بپیچونن و کاری انجام ندن......

  • مجید نظیف

    با عرض سلام و احترام
    من خدمت سربازی ام را حدود یک ماهی میشه تموم کردم و گواهینامه دامپروری رو گرفتم برای وام هر جا میرم جواب درست نمیدن و میگن دست ما نییس برو فلان جا
    کجا باید جواب بگیرم من
    ممنون میشم اگه لطفی کنید راهنمایی کنید

  • سجاد

    خوب شما که داری میگی دولت حقوق سربازان را نمی دهد پس شما مگه مسعول رسیدگی به امور نیستی پس چرا کاری انجام نمیدی

  • ع

    دوسال عمر مون بیخود تلف شد دویست هزار حقوق میدادن پول کرایه درنمیومد مدرک هم گرفتیم به اجبار که بعد خدمت وام بگیریم ولی کدوم وام هیچ کس جواب گو نیست منم به جمع بیکارای این مملکت پیوستم

  • ع

    موندم جوان های مملکت باید به چه امیدی برن خدمت جوان ها میرن خدمت ناامید عصبی بعد خدمت به آغوش خانوادشون برمیگردن سرباز رو خورد میکنه خدمت دوسال از عمرشان هم بیهوده ازبین میره

  • سعید

    سلام من ۲۶ماه خدمت کردم با اضاف ۳تا مدرک فنی گرفتم حین خدمت هر جا میرم وام نمیدن وراهنمایی نمییکنن این همه خدمت کردیم ولی به جای نرسیدیم وام کجا بود چقد دروغ میگن مسعولین آه سربازا پشت سرتون

  • ناشناس

    من سال۹۳خدمت رفتم وام بهم تعلق میگیره

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه