English

وزیر میراث فرهنگی:

زیرساخت‌ها را برای گردشگری سیستان و بلوچستان فراهم می‌کنیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تمامی ظرفیت های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در کنار احساس امنیت و آسایشی که در منطقه وجود دارد با مهیا شدن زیرساخت های گردشگری درنهایت منجر به رشد و توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور خواهد شد.

زیرساخت‌ها را برای گردشگری سیستان و بلوچستان فراهم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان در حوزه‌های ماموریتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: سیستان و بلوچستان خصوصا در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های منحصر بفردی است که متاسفانه بخشی از آن ها به دلایل مختلفی به فعلیت نرسیده‌اند.

وی اظهارداشت: سراسر این استان و به‌خصوص مناطق چابهار و کنارک دارای ظرفیت‌های گردشگری فراوانی است، نکته جالب توجه اینجاست که  در کنار این‌ ظرفیت‌های ارزشمند بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان چابهار به نوعی دارای ظرفیت گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: اسکله صیادی استان سیستان و بلوچستان در کشور بی نظیر است، این اسکله در زمینه فعالیت‌های صیادی نمره اول را داراست و مهارت‌ها و دانش صیادی در این منطقه زبانزد است.

 مهندس ضرغامی گفت: در این منطقه هم بهترین فرصت برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری هستند، مهیاست و هم از نظر سفر و گردشگری نیز شرایط بسیار مناسبی برای سفرهای خانوادگی مردم فراهم است تا از تفریحات متعدد این منطقه نظیر ماهی‌گیری و قایق‌سواری لذت ببرند. آب و هوای مطلوب منطقه چابهار و کنارک بهترین شرایط را برای مسافرت مردم داراست و به قول یک مثل قدیمی در چابهار همیشه بهار است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه با سفر به استان سیستان و بلوچستان از نزدیک با ظرفیت های متعدد و بکر این منطقه آشنا شدم و برای رفع مشکلات زیر ساختی موجود با مسئولان استان رایزنی خواهیم کرد، افزود: بهترین ظرفیت‌ها برای گردشگری لذت‌بخش در چابهار فراهم است.

مهندس ضرغامی اظهارداشت: در این سفر چند ساعته به استان سیستان و بلوچستان در کنار دیدارها با مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان و شاغلان تا حدودی آشنا شدم. برای برطرف شدن این مشکلات تلاش خواهیم کرد و در نظر داریم تا با فعال کردن بخش برون مرزی این منطقه انگیزه خوبی را برای گردشگران فراهم کنیم تا مردم سفر به چابهار و کنارک را در برنامه مسافرت خود قرار دهند.

 

قوم بلوچ ایران مردمانی ریشه‌دار و اصیل هستند

 

وی تصریح کرد: مردم بلوچستان مردمی خونگرم، با صفا و مهمان‌نواز هستند، ادامه داد: اهل سنت ایران بهترین مسلمانان دنیا هستند. قوم بلوچ ایران مردمانی ریشه‌دار و اصیل هستند و نشانی از ایران واقعی را دارا هستند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هم‌گرایی بلوچ‌ها با ایران بی نظیر است و هیچگاه هیچ خاطره واگرایی، تجزیه و حتی احساس طمعی در میان آنها دیده نشده‌ است، چراکه مردمان این منطقه از ایرانیان اصیل هستند.

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آشنایی با این قوم خودش یکی از جاذبه‌های دیدنی استان سیستان و بلوچستان است. تمامی ظرفیت های گردشگری این استان در کنار احساس امنیت و آسایشی که در منطقه وجود دارد با مهیا شدن زیرساخت های گردشگری درنهایت منجر به رشد و توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه