English

زاکانی:

۱۰۰ درصد ون تاکسی شهر تهران فرسوده هستند

شهردار تهران گفت: در شهر تهران سیستم حمل و نقل عمومی فرسوده شده است که ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند و در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم.

۱۰۰ درصد ون تاکسی شهر تهران فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی فعال است و کارش را انجام می‌دهد. مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود داریم که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت جلسه و دیدار با مجموعه سایپا، ایران‌خودرو و مپنا داشتیم که ایده‌ها و طرح‌هایی که برای آینده خودروسازی دارند افتخارآمیز است.

وی عنوان کرد: قرار شد نوسازی خودروی خودمان را با اولویت قطعی ناظر به حوزه داخلی بگذاریم و گروه کار تشکیل شد و بنا شد تا ۲۲ بهمن پیشنهادات هم نوسازی و هم گازسوز و برقی‌کردن تاکسی، ون و اتوبوس را داشته باشیم که بتوانیم از سال آینده این امر نوسازی و بازسازی را به یک اولویت در حمل و نقل عمومی بدل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که حدود ۶ هزار ون و ۷۲ هزار تاکسی را شامل می‌شود، گفت: ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند. در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را جدی می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه