English

پیروز حناچی:

امروز در تهران مادربزرگ ها با تبلت اسنپ می گیرند

شهردار تهران در همایش تهران هوشمند گفت: امروز در تهران مادربزرگ ها با تبلت اسنپ می گیرند.

امروز در تهران مادربزرگ ها با تبلت اسنپ می گیرند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پیروز حناچی در دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: اعتقاد دارم ریشه حل بسیاری از مشکلات ما در فرهنگ این دیار نهفته است و در کتاب های درسی ما شعر سعدی که توانا بود هر که دانا بود نوشته شده بود.

وی ادامه: در ادبیات داریم که آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش براند و آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند.

شهردار تهران همچنین بیان کرد: آری به اتفاق جهان می توان گرفت و ما راهی جز این نداریم و حرکت نمادین سه شنبه های بدون خودرو نشان می دهد مشکلات تهران فقط با همیاری و همکاری حل می شود‌.

حناچی به شعار تهران شهری برای همه نیز اشاره کرد و گفت: پایداری، زیست پذیری و ایجاد عدالت و کاهش ترافیک نیازمند مدیریت هوشمند و مشارکت پذیر است که در تهران هوشمند به عنوان طرح دیده شده است.

وی ادامه داد: شریان های اصلی لازمه زندگی است و افزایش آنها معنای افزایش سفر در شهر دارد و این مهم به افزایش ترافیک منجر می شود.

شهردار تهران به سه محور کلیدی در تهران به عنوان نیازهای تحول در ساختار اشاره و عنوان کرد: تحول فرهنگی در ساختار و زیر ساخت ها همچنین تحول

حناچی ادامه داد: شهر تهران از دیرباز در تحولات پیش قدم بوده و فراموش نکنیم که ۱۵ سال قبل هیچ داده ای در موبایل های خود جا به جا نمی کردیم و این شرایط یک نعمت نوظهور است.

وی حرکت به سمت شهر هوشمند را زیر ساخت تحول تهران دانست و گفت: امروز تهران درگیر چالش های متعدد است و از گذشته گفته شده کسانیکه با تحولات دیحیتال نکنند دچار بیماری گپ دیجیتال می شوند.

شهردار تهران به ۳۱۱ هزار واحد تجاری خُرد در تهران اشاره و عنوان کرد: اگر این واحدها با دیجیتال سازی  همراهی نکنند یک تهدید است و امروز مادربزرگها با تبلت برای خود اسنپ می گیرند.

حناچی به وجود ۲۵ درصد تولید ناخالصی ملی در ۲ درصد مساحت کشور اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا و آب چالش هاب پایتخت است و کمبود منابع و درآمدهای پایدار از دیگر مشکلات تهران است که با لایحه دولت مشکل شهرداری های کشور در حوزه پایداری درآمد حل می شود.

وی گفت: زلزله در کمین ماست و این شهر چندین بار کن فیکون شده و در عمق ۱۰ متری آجر پیدا می شود.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز حرکت به سمت شهر هوشمند یک انتخاب است و ایجاد درآمدهای مالی پایدار موضوع بسیار مهمی است و باید منابع جدیدی را در شهر ایجاد کنیم و صدور مجوزها، پرداخت به ازای دفعات استفاده از خدمات از محورهای تامین منابع پایدار درآمدهای تهران است.

حناچی تهران هوشمند را جایی برای زندگی مبتنی بر اقتصاد پویا خواند و ادامه داد: دُمین تهران برای رضایت شهروندان و نظام مدیریت و خدمات کارآمد انتخاب شده است.

وی به پنج مرحله بلوغ در مسیر هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: در فاز نخست برنامه ریزی تهران هوشمند سازی قرار دادیم و با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارداد منعقد می کنیم.

شهردار تهران به تحولات بلاک چین در هوشمند سازی پرداخت و گفت: یک تحول عظیم برای تبادل داده ها در پیش است و امیدوارم در تحقق شهر هوشمند با کمک همه شهروندان شاهد تحولات عظیم باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه