English

رییس سازمان سنجش:

داوطلبان در صورت تقلب از سه تا ده سال از تحصیل محروم می شوند/ به دنبال قطع سراسری اینترنت همراه هستیم

رییس سازمان سنجش اعلام کرد: سال گذشته ۸۵۵ نفر را با تجهیزات تقلبی گرفتیم و بیش از هزار نفر نیز شناسایی شدند که دسته اول ۳ تا ۱۰ سال از تحصیل محروم شدند و دسته دوم نیز تا یک سال از تحصیل معاف شدند.

داوطلبان در صورت تقلب از سه تا ده سال از تحصیل محروم می شوند/ به دنبال قطع سراسری اینترنت همراه هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز نشست خبری عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص برگزاری جزئیات نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه برگزار شد.

پورعباس در این نشست با اشاره به مرحله اول آزمون ۱۴۰۲ گفت: امیدواریم داوطلبان گرامی با آمادگی کامل و بدون استرس با نگاه آزمایشی آزمون را پشت سرگذاشته که درصورت عدم موفقیت بتوانند در مرحله دوم‌جبران کنند.

وی با بیان اینکه هر داوطلب حدودا با ۸ نفر ارتباط مستقیم دارد به همین علت اقدامات سازمان سنجش روی حدودا ۸ میلیون نفر به طور مستقیم اثر گذار است.

پورعباس با اشاره به اینکه چندین اقدام توسط سازمان سنجش به جهت برگزاری هرچه بهتر کنکور اقدام کرده است تصریح کرد: اولین قدم سازمان سنجش این بود ک روسای دانشگاه های مادر و معین هر استان به عنوان رییس ستاد برگزاری آن استان محسوب شدند.

رییس سازمان سنجش افزود: طبق مصوبه شورای امنیت کشور برای تمامی دستگاه های کشور تعیین وظیفه شد و سازمان سنجش موفق شد که برگزاری آزمون سراسری را یک آزمون ملی و واقعه ملی تلقی کند.

وی با بیان اینکه اوراق‌ کنکور کاملا شخصی سازی شده است مطرح کرد: به همین علت این آزمون از حساسیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برای ارتقا بخشی آزمون سال جاری، ۲۴۰۰ مرکز فرعی به شدت بازنگری شد و همچنین در دفترچه سوالات و پاسخنامه های امسال تنوعاتی اعمال شد.

پورعباس خبر داد: سال گذشته توانستیم با همکاری شرکت های دانش بنیان مسیر تقلب را ۹۵ درصد کاهش دهیم که همین آمار در رشته های پزشکی به صد در صد رسید.

وی گفت: فرآیندهایی طراحی شده که جلوی مسیرهای غیر علمی برای ورود به دانشگاهها گرفته شود بنابراین هیچ شخصی بدون طی کردن مسیر اصلی نمی تواند وارد دانشگاه شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به متقلبین دور گذشته گفت: سال گذشته مواردی مشاهده کردیم که هزینه های زیادی را به شرکت های متقلب دادند که وارد دانشگاه شوند؛ اما نه تنها نتوانستند بلکه در مواردی تا ده سال هم از ادامه تحصیل محروم شدند.

پورعباس ادامه داد: در سال جاری شبکه های رصد اطلاعاتی را قوی تر کردیم و خواهش ما این است که داوطلبان از این شبکه ها فاصله بگیرند.

وی افزود: سال گذشته ۸۵۵ نفر را با تجهیزات تقلبی گرفتیم و بیش از هزار نفر نیز شناسایی شدند که دسته اول ۳ تا ۱۰ سال از تحصیل محروم شدند و دسته دوم نیز تا یک سال از تحصیل معاف شدند.

وی ادامه داد: دستور العمل اینترنت هم مطرح شده که درخواست ما باید به دبیرخانه شورای امنیت برود و در صورت تصویب اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: محدود کردن اینترنت برای ارسال و دربافت اطلاعات است و وزارت ارتباطات می تواند به هر شکلی که می داند عمل کند در مجموع آزمون ها ۳ ساعت است و باید امنیت برق را باشد.

پورعباس با بیان اینکه به دنبال قطع سراسری اینترنت همراه هستیم اعلام کرد: خواست ما قطع اینترنت همراه در سطح سراسری است و اینترنت ثابت در همان ساعات به ارائه خدمات می پردازد. و قطعا اجرا نشدن این دستور پس از تصویب شورای امنیت کشور جرم تلقی می شود.

شایان ذکر است؛ نوبت اول پنجاه و سومین آزمون سراسری، در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می شود.همچنین در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه کارت ورود به جلسه توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه