English

ثبت نام رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۱ آغاز شد

ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به شیوه سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم آغاز شد.

ثبت نام رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۱ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس مصوبه سی و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش برخی از رشته‌های تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به شیوه صرفاً با سوابق تحصیلی و با ملاک معدل کتبی دیپلم اعلام شد.

داوطلبان می‌توانند با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ براساس ظرفیت‌های خالی مانده رشته محلهای پذیرش مرحله مهرماه سال ۱۴۰۱ و بر اساس دفترچه راهنما نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته اینترنتی از ۳۰ آذر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و فرصت ثبت نام تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مشاهده یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (همزمان با ثبت نام) در روزها ۳۰ آذر تا ۱۰ دی ادامه دارد.

اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش دهه سوم دی ماه ۱۴۰۱ اعلام می‌شود.

در رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون): ملاک پذیرش برای داوطلبان شاخه نظری، معدل کتبی دیپلم و برای داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش، معدل کل دیپلم آنان (با توجه به ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما) است که داوطلب می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های تحصیلی نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

سهمیه‌های منطقه یک، منطقه دو، منطقه سه، خانواده شهدا، ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت، ایثارگران ۵ درصد ظرفیت و رزمندگان طبق قوانین و مقررات مندرج در این دفترچه اعمال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه