English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

فاصله سواد روستایی و شهری از ۳۴‌.۵از پیش از پیروزی انقلاب به ۱۱ رسیده است

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به نکته طلایی این رشد باسوادی،گفت: در سال ۵۵ فاصله باسوادی مردان و زنان ۲۴ درصد بوده اما این عدد اکنون به ۶ رسیده است.فاصله سواد روستایی و شهری از ۳۴‌.۵به ۱۱ رسیده است.

فاصله سواد روستایی و شهری از ۳۴‌.۵از پیش از پیروزی انقلاب به ۱۱ رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا عبدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به عملکرد این سازمان، بیان داشت:  ۷ دی ۵۸ درمانی از سوی امام خمینی صادر می شود که مقدمه یک حرکت نهضت است و شاید یکی از کم نظیر ترین پیامها در حوزه علم و دانش بود.

وی ادامه داد: این پیام راهبر عظیمی در بحث سواد بود و ایشان سواد را جزو بالاترین حوائج می دانستند و دستوری برای جریانی مردم پایه و تکلیف محور صادر می کنند و این جریان وابسته به نظام ارزشی است که یک تکلیف الهی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه اوج باید همه حضور داشته باشند، افزود: امام الگویی جدید از حکمرانی ارائه کرد و اعلام کرد باید مردم برای سواد آموزی به بپاخیزند و برای تحقق آن گفتند باید دستگاهها کمک کنند.

عبدی با اشاره به اقدامات این نهضت تاکنون،ابراز کرد: در سال ۵۵ جمعیت با سواد ۴۸.۸ دهم جمعیت ایران بود اما این عدد امسال ۹۷ درصد است؛ یعنی علاوه بر رشد جمعیت درصد بالایی را تجربه کردیم.

وی با تشکر از همه گروهها و خیرین در مسیر سواد آموزی در کشور،متذکر شد:از افراد کم سواد و بیسواد درخواست دارم خود را به قافله باسوادان برسانند.

عبدی یادآور شد:نهضت سواد آموزی مشتاق به باسواد کردن افراد دارد و برنامه های ما از منزل یک فرد تا مسجد و مدرسه شروع می شود.حاصریم کتاب،آموزش دهنده رایگان و نوشت افزار بدهیم تا افراد باسواد شوند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خطاب به صاحبان تولیدی در خصوص تلاش برای باسواد کردن نیروهای بیسواد در تولید،گفت: زندانها،ستاد کل نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی کمک کننده خوبی در مسیر مبارزه با بیسوادی بوده اند.

عبدی با بیان اینکه هیچ بیسوادی در نیروی مسلح، زندانها و جهاد کشاورزی وجود ندارد که بیسواد بوده و باسواد نباشد،افزود:سواد ،انتقال و تحکیم سه دوره فعالیت ماست و نهضت در دوره انتقال و تحکیم به سمت سواد تابعی رفته است؛یعنی سوادی که با موضوعات مختلف زندگی مرتبط است.

وی با اشاره به تمهیدات این نهضت برای باسواد کردن زنان عشایر، تصریح کرد:۱۲ جلد کتاب در حوزه عشایری چاپ کردیم و هر فرد می تواند به عنوان کتب تحکیم و تقویت داشته باشد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با درخواست از جامعه علمی و نخبگانی برای آموزش بیسوادان،افزود: از نگاه بین المللی نهضت سواد آموزی پیشرو بوده و ۶ جایزه بین المللی طی این سالها کسب کرده است.

عبدی با اشاره ضرورت توجه نخبگان به نهضت سواد آموزی ،اضافه کرد:نهضت در چند سال آینده به هدف نهایی خود که سواد آموزی مطلق بیسوادان خواهد رسید،بیان داشت:ما باید به سمت روزافزون شدن تعمیق علم پیش برویم و این طراحی و فکر کردن و گفتمان سازی از وظائف جامعه نخبگانی کشور است.

وی چهارمین درخواست را از جامعه رسانه ای عنوان کرد و افزود:هر اتفاقی که در کشور چه تلخ و چه شیرین باشد ریشه در سواد افراد دارد.مثلا اگر رشد کشور را بررسی کنیم هر جا وجود داشته سواد نقش دارد و باید به این عمق بخشی توجه کنید.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ابراز کرد:شما رسانه ها به این موضوع و تشویق جامعه و گام دوم سواد آموزی ضریب داده و برجسته کنید.

وی از تشکیل شورای عالی پشتیبانی نهضت سواد آموزی در این هفته خبر داد و گفت: امیدواریم در این دولت جشن پایان بیسوادی را داشته باشیم.

عبدی با اشاره به مدرسه محوری،افزود:مدرسه باید در حوزه تعلیم و تربیت محله نقش ویژه داشته باشد و دنبال رونمایی کردن از این الگو هستیم.

وی از ایجاد نهضت دانش آموزی در مسیر تعمیق سواد در روزهای آینده خبر داد و گفت:استفاده از فناوری های جدید در نظر گرفته شده و فرصتی برای طراحی بازی در تولید سواد و یادگیری برای افراد در نظر گرفته ایم تا سکوهایی برای گام های باسوادی طراحی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه