English

۱۰۹ هزار سرباز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰۹ هزار و ۶۹۲ نفر از سربازان وظیفه با هدف افزایش بهره وری مطلوب دوره سربازی و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه در هشت ماه سال ۱۴۰۱ مهارت کسب کردند.

۱۰۹ هزار سرباز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد دوره های مهارتی برگزار شده برای سربازان وظیفه را ۱۷ هزار و ۱۲۰ حرفه مهارتی بیان داشت و افزود: با توجه به ماهیت خدمت سربازی و ساختار آن، دوران خدمت سربازی بستر مناسبی جهت ارائه آموزش های مفید و بازار محور به این سرمایه های انسانی است تا پس از پایان خدمت، وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره به ظرفیت های بی بدلیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه خدمات آموزشی به آحاد جامعه در کشور تصریح کرد: افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه، تأمین نیازهای فنی و مهارتی نیروهای مسلح با بهره گیری از توان کارکنان وظیفه مهارت آموخته، اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه ای در پادگان‌ها و تربیت نیروهای جوان کارآفرین و نوآور در جهت بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره‌وری سربازان وظیفه در دوران خدمت مقدس سربازی و بهبود کیفیت و کمیت انجام وظیفه، ارتقای وزن اجتماعی مهارت های فنی و حرفه ای با تغییر نگاه جامعه به دوران سربازی و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه و ... از اهداف توسعه آموزش های مهارتی در این حوزه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیازسنجی آموزش در بخش‌های مختلف بر اساس فرهنگ و ظرفیت های موجود صورت می پذیرد، اظهار داشت: نصب و سیم کشی تجهیزات الکتریکی ساختمان، مکانیک موتورهای بنزینی، بازپیچی موتورهای اسنکرون ۳ فاز، جوشکاری TIG فولاد کربنی، دردوگری، صنایع ساختمان، فناوری اطلاعات و ... از رشته های مهارتی مطابق با استانداردهای بین المللی از رشته های ارائه شده توسط این سازمان است.

وی فراهم کردن زمینه اشتغال را مولفه اصلی و مهم در ارائه آموزش های مهارتی عنوان و تصریح کرد: آموزش های پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان ها ارائه می شود و پس از پایان دوره و انجام سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت به آنها اعطاء می شود.

حسینی نیا خاطرنشان کرد: همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با نیروهای مسلح سابقه ۳۰ ساله دارد و سربازان وظیفه در ۱۶ هزار و ۸۷۷ کارگاه آموزشی در سراسر کشور آموزش های مهارتی را کسب می کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه‌اندازی مراکز جوار پادگان، تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح، سنجش مهارت و شایستگی، گسترش محیط واقعی کار و کیفی سازی دوره‌های مهارتی را از اقدامات مهم در راستای توانمندسازی سربازان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه