English

وزیر کار:

باید در حقوق کارگران و امکانات آنان توجه ویژه شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدعی الحقوق کارگران هستیم و در حقوق کارگران و امکانات آنان باید توجه ویژه شود.

باید در حقوق کارگران و امکانات آنان توجه ویژه شود

به گزارش خبرگزاری موج، سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنج شنبه در جلسه شورای اداری طبس اظهار داشت: وضعیت خراسان جنوبی بهتر از گذشته است و در زمان استانداری بنده جاده‌ها داستانی داشتند.

وی با اشاره به اینکه عمده محور طبس به نائین آسفالت سرد بود و ابنیه‌ای وجود نداشت، افزود: در حال حاضر وضعیت جاده‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته اما هنوز هم باید برای دسترسی و آسایش مردم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

  مرتضوی به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان و تخت‌های بیمارستانی و مسکن پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

  وی با بیان اینکه در زیرساخت‌ها خراسان جنوبی پیشرفت مناسبی داشته است، ادامه داد: توسعه راه آهن، آب آشامیدنی سالم، مناسب سازی محور طبس به بیرجند، در حوزه زیرساخت‌ها خوب کار شده است.

مرتضوی تصریح داشت: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی از متوسط کشور پایین‌تر است و نرخ بیکاری در طبس از متوسط استان پایین‌تر می‌باشد.

 وزیر کار در مورد درخواست مردم و مسئولان در مورد سهم دو درصد حقوق دولتی معادن که باید در منطقه مورد نظر هزینه شود، افزود: روز گذشته این موضوع در جلسه دولت مطرح شد و رئیس جمهور تاکید کردند صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل شود و این مبلغ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی ابراز داشت: حقوق دولتی معادن باید در شهرستانی که معدن هست هزینه شود و هم اکنون ایجاد ۱۵ هزار بستر شغلی در طبس فراهم است.

  وی ادامه داد: با ایجاد و پیشرفت این میزان بستر شغلی در خراسان جنوبی مهاجرت معکوس تغییر پیدا می‌کنند و مردم این خطه به منطقه خود باز می‌گردند.

  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مدعی الحقوق کارگران هستیم، ادامه داد: در حقوق کارگران و امکانات باید توجه شود.

 وی به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری بر فعال شدن تمام معادن اشاره کرد و گفت: بخش عظیمی از معادن فعال نیستند که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

  مرتضوی در مورد مشکلات کمبود ذغال در یک شرکت معدنی طبس، افزود: در بخش معدن ذغال سنگ و کک زنجیره ارزش ایجاد شود که نیاز واردات از کشورهای خارجی نداشته باشیم و شهرستان توسعه یافته تر شود.

  وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده توسط نمایندگان کارگران و سرمایه گذاران به رئیس جمهور منتقل می‌شود، افزود: حساب‌های بانکی معدن داران باید در بانک‌های استان و شهرستان سپرده گذاری شود تا مزایای آن نصیب مردم منطقه شود.

  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد هزینه درمان کارگران ادامه داد: به دنبال فرانشیز هستیم که در تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کند تا در مابقی مراکز درمانی هم مبلغ پرداختی را صفر کنیم تا درخواست‌ها از بخش خصوصی کم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه