English

وضعیت آب و هوای کشور امروز ۵ آذر ۱۴۰۱/ شدت باران در ۴ استان و احتمال بروز خسارت

کارشناس سازمان هواشناسی، شرایط جوی برای امروز شنبه پنجم آذر 1401 و روزهای آتی را توضیح داد.

وضعیت آب و هوای کشور امروز 5 آذر 1401/ شدت باران در 4 استان و احتمال بروز خسارت

به گزارش خبرگزاری موج، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام شرایط جوی برای امروز شنبه پنجم آذر و روزهای آتی توضیح داد: امروز در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شرق لرستان بارش‌ها تشدید می‌شود که با توجه به این شرایط خسارت به زیرساخت‌ها به ویژه قطعی برق، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، مسدود شدن محورها و خسارت به صنعت کشاورزی در روستاهای سردسیر و صعب‌العبور را به همراه دارد.

رفیعی از تداوم بارش‌ها برای فردا در شمال غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، همدان قزوین البرز خبر داد و گفت: همچنین فردا بعد از ظهر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی دریای خزر را برای فردا مواج و متلاطم اعلام کرد و افزود: در نوار شمالی کشور نیز کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

به گفته رفیعی روز دوشنبه بارش و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان بارش‌ها ادامه دارد و از بعد از ظهر سه‌شنبه ورود سامانه بارشی بعدی را به غرب کشور شاهد خواهیم بود که استان‌های خوزستان، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و مناطقی از شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری گاهی همراه با غبار محلی و بارش باران در ارتفاعات پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه خواهد رسید و کمینه دما نیز به ۱۲درج بالای صفر رسید که با ۴ درجه افزایش نسبت به دیروز همراه شد.

رفیعی ادامه داد: فردا هم کمینه دما به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: سردترین مناطق کشور، سیرجان و لاله زار با دمای ۳ درجه بالای صفر در استان کرمان بودند و سربیشه در خراسان جنوبی و دیزین بالا نیز با ۳ درجه بالای صفر از دیگر مناطق سرد کشور شدند.

وی افزود: زراباد در سیستان و بلوچستان با ۳۵ درجه بالای صفر و قصر قند و راسک هم با بیشینه دمای ۳۴ درجه، گرم‌ترین نقاط کشور در شبانه‌روز گذشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه