English

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در استان‌های شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: امروز برای برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در استان‌های شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، «امین نقشینه» درباره وضعیت جوی کشور افزود: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و همچنین برخی مناطق به‌ویژه در ارتفاعات شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی گفت: در برخی مناطق کشور مانند استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و رضوی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات غربی  رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده است، همچنین فردا در برخی مناطق از گیلان، مازندران، شرق اردبیل بارش رخ می‌دهد.

نقشینه تاکید کرد: از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری وضعیت جوی آرام و پایدار است، اما در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و در نهایت بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی تصریح‌کرد: امروز و فردا کاهش دما در شمال شرق، شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی شده است. از سه‌شنبه تا پنجشنبه به‌تدریج در این مناطق افزایش دما رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: امروز و فردا وزش باد در شرق، شمال شرق، شمال غرب و بخش‌هایی از جنوب شرقی کشور تداوم دارد و در نوار شرقی به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که خیزش گرد و غبار را در پی خواهد داشت.

نقشینه گفت: از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی ادامه‌داد: آسمان تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت. استان تهران غبارآلود پیش‌بینی شده و در روزهای پیش‌رو کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار می‌گیرد. با این حال شاخص آلودگی هوا امروز در پایتخت به ۹۷ می‌رسد.

این کارشناس افزود: انتظار داریم بعدازظهر امروز و فردا افزایش ابر در تهران داشته باشیم. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد و فردا ۳۲ درجه سانتی‌گراد است و کمینه دما در مهرآباد امروز صبح به ۲۳ درجه رسید.

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه