English

شهردار تهران:

تنش مالی، مدیریت شهرى قبلی را دچار روزمرگى کرده بود

زاکانى گفت: مدیریت شهرى گذشته به علت تنش مالی، دچار روزمرگی شده بود.

تنش مالی، مدیریت شهرى قبلی را دچار روزمرگى کرده بود

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در صحن شوراى شهر تهران درباره عملکرد یک ساله خود اظهار کرد: ما در حالى کار خود را شروع کردیم که شهر و شهروند حال مناسب و خوشی نداشت، علت هم عدم عملی بود که مدیران شهرى داشتند و اصلا ربطى به انقلاب و مکتب ما نداشت.

وى ادامه داد: شهر ما از ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و فرسودگى کالبدى رنج مى برد و شهروند هم از بی توجهی‌ها دلخورى داشت، به هرحال باید شهر در مسیر پیشرفت قرار می‌گرفت اما عمده مردم ناراضی بودند.

شهردار تهران یادآوری کرد: مدیریت شهرى گذشته، دچار روزمرگی شده بود و علت آن تنش مالی بود و به گفته خودشان با قرض، حقوق پرداخت می‌کردند.

زاکانى بیان کرد: شهر باید در همه ابعاد نوسازى شود. در این یکسال فقط راجع به آینده صحبت کردیم و گذشته فقط سرمایه است، ما فقط مشغول کار شدیم و به صحبت‌های دیگران توجه نکردیم.

وی افزود: ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشت، ما نگاه ترحمی را تغییر دادیم با نگاه اعتقادی به آنها کمک کردیم. اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تخت فعال را دایر کرده و یک هزار و ۸۰۰ تخت دیگر را هفته آینده ایجاد خواهیم کرد.

٣٦ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر

شهردار تهران درباره باغات تهران اظهار کرد: مقرر شد یک هزار و ۱۰۰ هکتار منطقه کن که عمده آن باغات است، مورد بازبینی قرار گیرد.

وى افزود: متاسفانه منطقه کن با همان فرسودگی باقی ماند و علت آن بد مَسکنی و کمبود مسکن و نوع نگاهی بوده که از قبل رسوخ کرده است. چند روز گذشته در جمع مردم حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که ۳۵ سال است دنبال راهکار هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: در شهر تهران حدود ۳۲۵ ایستگاه مترو داریم که اگر به نوسازی اقدام کنیم همزمان چند اتفاق مهم رخ مى دهد.

وى بیان کرد: ۱۸ هزار میلیارد تومان از طلب شهرداری‌های کشور که بخش عمده آن به شهرداری تهران تعلق دارد به عنوان بدهی در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران گفت: ٣٦ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکاریم و هر سال حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی روی دوش شهردارى تهران قرار می گیرد.

۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ زنی در منطقه۱۸

زاکانى تاکید کرد: ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ زنی در منطقه ۱۸ است البته در هفته قبل ۵ هزار واحد کلنگ زنی شد، همچنین هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه فضای سبز آغاز شده است.

شهردار تهران بیان کرد: ما قرارداد‌های در حال انعقاد را داریم و از این تعداد می‌توان گفت سه طرح ام آر اف تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ۵۶۰ هزار تن در سال گذشته آسفالت ریزی صورت گرفت که عمده آن در ۶ ماه پایانی سال قبل بود.

زاکانی گفت: پرداخت یکپارچه الکترونیک و کیف پول آماده است و وعده هم داده بودیم که به عنوان پیش درآمد، چیزی را در این کیف پول قرار دهیم.

شهردار تهران با اشاره به بازارچه‌های میوه و تره بار اظهار کرد: امسال ۱۰۰ بازارچه اضافه خواهد شد، طبق آمار ۱۲۹ محله بازارچه ندارند که اجحاف در حق شهروندان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه