English

آغاز طرح امدادونجات تابستانی هلال احمر در کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر آغاز شد.

آغاز طرح امدادونجات تابستانی هلال احمر در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور از روز دوم تیرماه آغاز شده و اجرای آن تا روز هشتم مهرماه سالجاری و با مشارکت حدود ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه طرح امداد تابستانه در ۱۲۹۴ پایگاه و پست امدادی و ساحلی در حال اجراست، افزود: برای اجرای این طرح، ۵۷۴ پایگاه امدادی ثابت و ۳۶ پست ساحلی فعال شده و پشتیبانی عملیات‌های امدادی از طریق ۳۳ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استانی و ۴۴۹ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب انجام می‌شود. همچنین ۳۱ پایگاه واکنش سریع، ۳۴ مرکز آنست یعنی سگ‌های جست‌وجو و نجات و ۲۲ مرکز امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر نیز در صورت نیاز و بروز حوادث، در عملیات‌های امدادی مشارکت خواهند داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی هلال احمر، رییس سازمان امدادونجات به مشارکت ۱۰۰ روزه حدود ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در طرح امداد تابستانه و در قالب ۶۱۰۰ تیم امدادی نیز اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها در مجموع معادل ۵۲۳ هزار و ۸۰۰ روز در طرح امداد تابستانه خدمت‌رسانی می‌کنند.

ولی‌پور با اشاره به پشتیبانی خودرویی و لجستیکی طرح نیز گفت: در این طرح، ۱۰۶۲ آمبولانس، ۱۲۱۸ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی عملیاتی آرگو، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس و همچنین ۱۹ فروند بالگرد امدادی این جمعیت در صورت نیاز و برای امدادرسانی و نجات مردم در حوادث و سوانح به‌کار گرفته خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه